Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Auto ja varusteet talvikuntoon

Auto ja varusteet talvikuntoon

Julkaistu: 06.11.2014 klo 12:04
Julkaisija: KUNGS Sinituote Oy

Jää irti laseista tehokkaasti mutta miellyttävästi Kungsin uudella kinnasraapalla

Talvikeli lähestyy koko Suomea, joten nyt on aika varmistaa auto lunta ja pakkasta varten!

Talvipyörät

Nyt on aika vaihtaa autoon talvirenkaat, sillä lumipyryt ovat saavuttaneet maamme Etelä-Suomea myöten. Talvirengaspakko on Suomessa joulukuun alusta helmikuun loppuun. Renkaanvaihdon yhteydessä kannattaa tarkastaa talvirenkaiden rengaspaineet. Kesärenkaat vanteineen on syytä puhdistaa ennen talvisäilytykseen laittamista. Säilytyspaikoista paras on viileä ja tuuletettu paikka.

Pesu ja vahaus

Huolellinen pesu auttaa säilyttämään auton maalipinnan hyvänä. Auto kannattaa myös vahata talvea varten, sillä se suojaa maalipintaa suolalta, hiekalta, kiviltä ja loskakauden lialta. Vahattu pinta säilyy myös pidempään puhtaana.  Säännöllinen pesu ja sisätilojen puhdistus lisäävät myös ajomukavuutta auttavat auton arvon säilyttämisessä.

Valmistaudu pakkasaamuihin

Varmista, että autossasi on puhdas ja hyväkuntoinen lumiharja sekä jääraappa. Likaisilla ja huonokuntoisilla välineillä saa aikaiseksi enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä ne voivat vahingoittaa auton pintaa. Teleskooppilumilapiolla on kätevä luoda lumet pois auton ympäriltä, ja se mahtuu säilytettäväksi myös autossa.

Lasinpesuneste ja jäähdytysneste

Tarkasta, että lasinpesunesteesi on pakkasenkestävää ja muista varustaa autosi pakkasenkestävällä jäähdytysnesteellä. Ehkäise myös ovien jäätyminen sivelemällä ovitiivisteet silikonilla.

Varmista hyvä näkyvyys

Puhdas ja kirkas tuulilasi on tärkeä turvallisuustekijä talven pimeydessä. Muista puhdistaa ikkunat myös sisäpuolelta. Kesän aikana likaa on voinut kertyä sisäpinnoille yllättävänkin paljon.

Jää irti tehokkaasti Kungsin uudella kinnasraapalla

Arctic-Is on jääraappa, jonka päällä on tyylikäs suojakinnas. Kinnasraappaa voi käyttää paljaassa kädessä, mutta kinnas on niin reilun kokoinen, että se mahtuu myös käsineen päälle.

Kinnas suojaa tehokkaasti käsinettä ja pitää sen puhtaana ja kuivana raappamisessa irtoavasta jäästä. Kintaita on kolmea erilaista kuosia, niin miesten kuin naistenkin makuun sopivia. Kintaan päällysmateriaali on vedenpitävää kangasta. Sisäpuolella on lämmin ja pehmeä nukka, joka tekee kintaasta miellyttävän tuntuisen käyttää. Kintaan suuaukon ympärillä on heijastinnauha. Kintaassa oleva raappa on valmistettu pakkasenkestävästä polykarbonaatista. Raappa on muotoiltu siten, että käden raappausasento on ergonominen. Raapan päällä on jäähampaat tiukan jään poistamiseen.

KUNGS on Pohjoismaiden johtava autotarvikesarja, jonka erityisosaamiseen kuuluvat Suomen talveen ja ankariin sääolosuhteisiin kehitetyt talvituotteet, kuten lumiharjat ja jääraapat. Kungs-brändin takana on suomalainen perheyritys Sinituote Oy. Valtaosa yrityksen valmistamista ja markkinoimista tuotteista on kotimaisia Avainlipputuotteita.