Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Anttila ja K-citymarket lisäävät yhteistoimintaa

Kesko Oyj

Anttila ja K-citymarket lisäävät yhteistoimintaa

Julkaistu: 12.12.2008 klo 11:04
Julkaisija: Kesko Oyj

Anttila Oy, K-citymarket Oy (käyttötavara) ja muut Kesko-konsernin käyttötavarayhtiöt tiivistävät yhteistoimintaansa. Ne hakevat synergiaetuja erityisesti tavaroiden hankinnassa, johtamisessa ja asiakkuuksien hallinnassa.

Käyttötavarakaupan tehostamishanketta johtaa Anttila Oy:n toimitusjohtaja Matti Leminen, jolle myös K-citymarket Oy:n toimitusjohtaja Ari Akseli raportoi 1.1.2009 alkaen. Muiden käyttötavarayhtiöiden (Indoor Group Oy, Intersport Finland Oy, Kenkäkesko Oy ja Musta Pörssi Oy) toimitusjohtajat raportoivat Lemiselle jo nyt. Ruokakesko keskittyy kotimaan liiketoiminnoissaan K-kauppiasliiketoimintamallilla harjoitettavaan ruokakauppaan sekä Kespro Oy:n toimesta tehtävään päivittäistavaroiden tukkukauppaan.

K-citymarket-tavaratalot näkyvät asiakkaalle edelleen yhtenä kokonaisuutena. Käyttötavarakaupasta vastaa K-citymarket Oy ja ruokakaupasta K-kauppias. Kaikki nykyiset käyttötavarakaupan ketjut jatkavat toimintaansa erillisinä.

Kesko-konsernin ensisijaiset raportoitavat segmentit ovat 1.1.2009 lähtien ruokakauppa, käyttötavarakauppa, rautakauppa sekä auto- ja konekauppa. Kesko julkistaa vuoden 2009 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana uuden segmenttiraportointirakenteen mukaiset vertailutiedot.

Toimitusjohtaja Matti Leminen, Anttila Oy, puh. 01053 40100
Talous- ja rahoitusjohtaja Arja Talma, Kesko Oyj, puh. 01053 22113