Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » ALSO: älykellot vauhdittavat joulukauppaa

ALSO: älykellot vauhdittavat joulukauppaa

Julkaistu: 10.10.2013 klo 09:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Suomen johtava informaatioteknologian ja kulutuselektroniikan tukkuri ALSO uskoo, että tänä vuonna pukinkontista löytyy älypuhelimien ja tableteiden lisäksi myös älykelloja.

10. lokakuuta 2013 - Suomen suurin kulutuselektroniikan ja informaatioteknologian ammattilaistapahtuma ALSO Expo järjestetään Tampere-talossa 10. lokakuuta jo 17. kerran. Noin 60 näytteilleasettajaa esittelee tapahtumassa teknologia-alan uutuudet.

Loppuvuoden laitekaupan vetureiksi ALSO Finland Oy:n toimitusjohtaja Mervi Airaksinen veikkaa yhä myyntiään kasvattavia mobiililaitteita ja niihin liittyviä tarvikkeita.

- Joulusesonki on laitemarkkinoiden tärkeintä myyntiaikaa. Yksi tämän joulun uutuuksista on älykello, joita kääritään lahjapaperiin varmasti paljon. Samsung julkisti jo Galaxy Gear -kellon ja myös muiden valmistajien laitteita odotetaan markkinoille, Airaksinen sanoo.

- Myös edulliset tabletit ja kalliimmat älypuhelimet ja pelikoneet löytävät tiensä varmasti pukinkonttiin. Tablettien ja älypuhelinten lisätarvikemyynti vetää myös hyvin ja valmistajat tuovat markkinoille toinen toistaan kiinnostavampia lisätarvikkeita. Esimerkiksi Targuksen Made by Me  -konsepti, jossa käyttäjä voi personoida lisätarvikkeet omannäköiseksi valokuvillaan, on varmasti joulun hitti.

Kotimainen verkkokauppa kasvaa

Airaksisen mukaan suomalaiset yritykset ovat viimein alkaneet vallata takaisin verkkokauppaa ulkomaisilta toimijoilta. Kotimaisten jälleenmyyjien verkkokaupan uskotaan kasvavan myös tulevaisuudessa.

- Ne kotimaiset toimijat kasvavat, jotka ovat aktiivisesti panostaneet verkkokauppaan. Käsillä on kotimaisten verkkokauppojen vastaisku.

Airaksinen uskoo, että laitekauppa on saavuttanut saturaatiopisteen, jossa markkinat eivät enää voimakkaasti kasva. Sen takia on keksittävä uusia markkina-alueita ja haettava kasvua palvelumyynnistä. ALSO on vastannut muutokseen esimerkiksi pilvipalvelutarjontaa laajentamalla.

- Pilvipalvelut kasvavat varsinkin yrityspuolella, jossa asiakkaiden on helppo ostaa tarvittavat palvelut kuukausimaksulla, sen sijaan että tekisivät suuria investointeja tulevaa arvioiden. Esimerkiksi Microsoftin Office 365 -pilvipalvelupakettia myydään yhä enemmän ja enemmän.

Tänä vuonna Also Expoon on kutsuttu myös nimekäs keynote-puhuja. Skypen perustaja Jonas Kjellberg luennoi tuloksellisen myyntitavan luomisesta.

- Koska markkina ei enää kasva, on keskityttävä myyntiin. Pitää ymmärtää asiakkaan liiketoimintamallit ja osata myydä niiden mukaan. Sen takia järjestämme tapahtumassa myös paljon myynnin valmennusta. Uskon että asiantuntijoiden neuvoilla meillä kaikilla on mahdollisuus kehittyä yhä paremmiksi myyjiksi, Airaksinen sanoo.

Mervi Airaksinen

Managing Director

ALSO Finland Oy

+358 44 7797373

Simo Arvo

OS/G Viestintä

simo.arvo@osg.fi

ALSO Finland on Suomen johtava IT-, kulutus- ja viihde-elektroniikan-tukkuri.  ALSO Finlandin pääkonttori ja logistiikkakeskus sijaitsevat Tampereella, minkä lisäksi ALSO Finlandilla on toimipiste Espoossa.  ALSO Finland edustaa yli sataa tuotemerkkiä. ALSOn tehtävä markkinassa on vahvistaa asiakkaidensa  kilpailukykyä ainutlaatuisella palvelu- ja tuotevalikoimalla sekä tehokkaalla logistiikkakonseptilla.

Lisätietoja www.also.fi