Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Ägräs Distillery lentävään lähtöön

Julkaistu: 05.04.2016 klo 10:30
Julkaisija: Ägräs Distillery Oy

Ägräs Distillery lentävään lähtöön

Vuoden 2015 loppupuolella Fiskarsin Ruukkiin oltiin perustamassa kotimaan historian ensimmäistä joukkorahoitteista tislaamoa, kunnianhimoisilla tavoitteilla. Kolmen kuukauden kova työ tuotti tulosta ja helmikuun lopussa 2016 joukkorahoituskampanja vietiin kunnialla maaliin, ylittäen kaikkien odotukset. Usko suomalaiseen tislaamiseen on kova. Joukkorahoituksen kautta kerättiin lopulta 340 sijoittajan voimin yli kolmannesmiljoona euroa, eli 362 010 €.

Joukkorahoituksen toteutumisen ja siihen liittyvien paperitöiden jälkeen tislaamo on siirtynyt operatiivisen toiminnan hiomiseen ja eteenpäinviemiseen. Vetovastuu tästä on 1.4.2016 toimitusjohtajaksi nimetyllä perustajaosakkaalla Susanna Kankareella. Juha Kuronen jatkaa mukana suunnitellusti keskittyen tuotekehitykseen.

Tulevat toimenpiteet

Tislaamon remontti edistyy suunnitelmien mukaan, seinät ovat pystytetty, tilan muut pinnat ovat käsittelyssä ja laitteiden valmistus ja toimitus ovat aikataulussa, joten tuotanto saadaan käyntiin syksyllä 2016. Uusia yhteistyökuvioita mm. paikallisten toimijoiden sekä raaka-ainetoimittajien kanssa rakennetaan jatkuvasti. Haussa on edelleen pienmallastamo.

Tap Room, eli tislaamon oma maisteluhuone on tarkoitus avata loppukesästä 2016, josta pääsee seuraamaan tislaamon remonttia aitiopaikalta samalla kun voi nauttia paikallisista tuotteista. Tarjonta koostuu alkajaisiksi mm. Rekolan Panimon ja muiden lähialueiden panimoiden tuotteista. Syksyn tislaamovierailuja ja kokoustilojen varauksia sekä tiedusteluja voi lähettää jo tässä vaiheessa sähköpostitse Susanna Kankareelle.

Lisätietoja ja kommentteja:
Susanna Kankare, perustajaosakas, toimitusjohtaja, puh. 045 113 2015, susanna@agras.fi
Juha Kuronen, puh. 050 384 3161, juha@agras.fi
Jari Leinonen, toiminnanjohtaja, puh. 040 938 1411, jari@agras.fi
Anssi Takala, perustajaosakas, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 525 9492, anssi@agras.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki