Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » ADVEN laajentaa Ruotsin liiketoimintaansa kaukolämpöön hankkimalla omistukseensa lämpöyhtiö Enycon AB:n

Adven Oy

Julkaistu: 30.06.2015 klo 13:56
Julkaisija: Adven Oy

Tukholma 30.6.2015 – Energiayhtiö Adven Oy laajentaa Ruotsin liiketoimintaansa ostamalla lämpöyhtiö Enycon Ab:n. Kauppa on osa Advenin laajaa Ruotsin markkinoita koskevaa kasvustrategiaa. Nykyään Adven tarjoaa maalämpöön perustuvaa lämmön- ja kylmänsiirtoa liike- ja asuinkiinteistöihin. Tämän, nyt julkistetun yritysoston ansiosta Adven tarjoaa Ruotsissa julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaille myös kaukolämpöä.

Ruotsissa vuonna 2010 perustettu Enycon tuottaa kustannustehokasta kaukolämpöä Ruotsissa. Enycon toimittaa lämpöä 16 paikkakunnalla perinteisiin kaukolämpöverkkoihin ja paikallisesti yksittäiselle asiakkaalle. Enyconin lämpöratkaisut perustuvat turvallisuuteen, ympäristöystävällisyyteen ja toistettavuuteen.

”Adven on pohjoismainen energia-alan konserni ja johtava teollisuuden, kiinteistöjen, kuntien, kaupunkien ja yksityisen sektorin energiantoimittaja Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Tuotamme energiaa yli 180 teollisuuslaitokselle ja liikekiinteistölle. Lisäksi meillä on yli 40 kaukolämpöverkkoa. Jatkamme toimintamme laajentamista Ruotsissa strategiamme mukaisesti. Tämä sopimus vahvistaa entisestään asemaamme kustannustehokkaana ja vastuullisena pohjoismaisena energiantuottajana ja on osa laajaa kehitys- ja kasvusuunnitelmaamme”, toteaa Adven Oy:n toimitusjohtaja Matti Viljo.

”Olemme iloisia voidessamme yhdistää voimamme Advenin kanssa. Kummallakin yrityksellä on samanlainen näkemys markkinoiden mahdollisuuksista ja lämpölaitosten toiminnan johtamisesta sekä erityisesti siitä, miten pidämme hyvää huolta asiakkaistamme ja rakennamme kestäviä yhteistyösuhteita. ”Enyconia johdetaan entiseen tapaan, ja toimitusjohtaja Håkan Andersson tiimeineen työskentelee edelleen asiakkaidemme ja tavarantoimittajiemme kanssa”, Backman jatkaa. Omistajina voimme luottavaisin mielin luovuttaa yrityksemme Adven Oy:lle”, sanoo Olle Backman, Enycon Ab:n hallituksen puheenjohtaja.

Adven yrityksenä

Adven on kokonaisvaltainen energiakumppani, joka tuottaa kustannustehokkaita energiaratkaisuja ja kaukolämpöä vastuullisesti ja ympäristöä säästävästi Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Palvelujamme ovat teollisuuslaitosten lämmöntuotanto, höyryn- ja kylmäntuotanto, lämmön talteenotto, ulkoistettu haihdutuspalvelu, kaukolämmön ja maakaasun jakelu sekä kiinteistökohtainen lämmön- ja kylmäntuotanto. Advenin liikevaihto vuonna 2014 oli 150 miljoonaa euroa. Advenin omistaa EQT. www.adven.com.

Enycon yrityksenä

Enyconin liikeidea on tarjota asiakkailleen turvallisia ja ympäristöä säästäviä kaukolämpö- ja kokonaislämpöratkaisuja. Enycon toimii sekä ympäristöä säästävien lämpöratkaisujen toimittajana että kumppanina energiatehokkuusprojekteissa yhdessä asiakkaidensa kanssa. www.enycon.se

Adven

Matti Viljo, toimitusjohtaja, puh. 040 575 0505

Enycon

Olle Backman, hallituksen puheenjohtaja, puh. +46 70 632 8993

Adven yrityksenä

Adven on luotettavaa yrityskohtaista energiahuoltoa ja kaukolämpöä toimittava yritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan ja prosessoidaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, hukkaenergia prosessointi, kaasu, sekä sähkö. Advenin liikevaihto vuonna 2014 oli 150 M€. www.adven.fi.