Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » A. Tillander lahjoittaa Yönkuningatar-korun Kansallismuseon kokoelmiin - lahjoitustilaisuus 17.12. klo 10

Kansallismuseo

Kutsu.
Julkaistu: 14.12.2015 klo 13:47
Julkaisija: Kansallismuseo

Atelje Alexander Tillander 1860 lahjoittaa Kansallismuseolle Yönkuningatar-kaulakorun, joka nähtiin tämän vuoden Linnan juhlissa kansanedustaja Susanna Kosken yllä. Korun on suunnitellut kultaseppämestari Jouni Salo, ja sen arvo on noin 70 000 euroa.

Median edustajat ovat tervetulleita korun lahjoitustilaisuuteen torstaina 17.12. klo 10 Kansallismuseoon, os. Mannerheimintie 34, Helsinki. Tilaisuuden jälkeen heillä on myös mahdollisuus haastatella kultaseppämestari Jouni Saloa sekä A. Tillanderin ja Kansallismuseon edustajia.

Kansallismuseo on kaikkien suomalaisten identiteetin pohjapiirros. Ikkuna menneeseen, tähän päivään ja tulevaisuuteen - korvaamaton, lumoava ja yllätyksellinen. Kansallismuseon museoperheeseen kuuluu yhdeksän museota ja kaksi linnaa - Kansallismuseo, Kulttuurien museo (toiminta jatkuu Kansallismuseossa), Suomen merimuseo, Seurasaaren ulkomuseo, Tamminiemi, Hvitträsk, Louhisaari, Urajärven kartano, Alikartano, Olavinlinna ja Hämeen linna.