Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » 80 prosenttia eurooppalaisista on tyytyväisiä valitsemaansa asuntoon

RE/MAX Finland

80 prosenttia eurooppalaisista on tyytyväisiä valitsemaansa asuntoon

Julkaistu: 13.05.2016 klo 09:16
Julkaisija: RE/MAX Finland

Tutkimuksessamme kysyimme 20- 59 vuotiailta henkilöiltä, miten he etsivät asuntoja, mikä on tärkeää prosessin aikana ja – viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä – kuinka tyytyväisiä he ovat viimeisimpään valintaansa.

Miellyttävä tulos on, että 80 prosenttia eurooppalaisista on varmoja, että he tekivät oikean valinnan ja ovat onnellisia uudessa kodissaan! Suomalaisista onnellisia valintaansa on 83 prosenttia. Vain 4 prosenttia suomalaisista ei ollut tyytyväisiä valintaansa.

Vaikka itävaltalaiset ja sveitsiläiset ovat tyytyväisimpiä asunnon valintaan, kaikkien 16 maan välillä ei ole suuria eroja. Sama tulee myös eri ikäryhmiin – eurooppalaiset vaikuttavat olevan hyviä päätöksentekijöitä, kun etsitään kotia.

REMAXlaiset kaikkialla Euroopassa ovat iloisia ollessaan osana tätä matkaa ja auttamaan oikean kodin löytämisessä!

Tutkimus: Kuinka eurooppalaiset elävät ja mitä he haluavat asunnoltaan?

RE/MAX on yli 20 vuoden kokemuksella Euroopan johtava kiinteistönvälitysketju, joka tietää mitä asiakkaat kaikkialla Euroopassa haluavat. RE/MAX teki tammikuussa 2015 tutkimuksen, jossa tutkittiin yli 8000 20–59 vuotiasta henkilöä 16 eri Euroopan maassa (Itävalta, Tšekki, Suomi, Ranska, Saksa, Kreikka, Italia, Alankomaat, Puola, Portugali, Slovakia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Turkki ja Iso-Britannia). Verkossa toimiva tutkimuslaitos Marketaget.com suoritti tutkimuksen ja sen tarkoituksena oli selvittää eurooppalaisten ajankohtaiset asumisolosuhteet, sekä odotukset ja toiveet tulevan kodin etsimisessä.

Lähde: At Home in Europe -tutkimus/ RE/MAX Europe / RE/MAX Suomi

Suomessa ensimmäinen RE/MAX-toimisto avattiin 2006. Tällä hetkellä RE/MAXilla on noin 300 välittäjää 17:llä eri paikkakunnalla Suomessa, ja välittäjämäärä on kasvussa. Yhtiön tavoitteena on palvella jokaista asiakasta tasalaatuisesti ja laadukkaasti, oli kyse asunnon sitten myymisestä, ostosta tai vuokrauksesta.

RE/MAX toimii globaalisti yli 40 vuoden kokemuksella lähes 100 maassa noin 6 800 toimiston ja yli 100 000 välittäjän vahvuudella. RE/MAX on markkinajohtaja 11 Euroopan maassa, USA:ssa ja Kanadassa. RE/MAX-välittäjät auttavat vuosittain yli miljoonaa ihmistä ostamaan ja myymään kotinsa ympäri maailmaa.