Etusivu » Tiedotteet » Käsityöt ja askartelu » Suuri käpypitsikirja opettaa tekemään pitsiä vuosisatoja vanhalla tekniikalla

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Suuri käpypitsikirja opettaa tekemään pitsiä vuosisatoja vanhalla tekniikalla

Julkaistu: 10.10.2014 klo 10:15
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Käpyily eli frivolité on vuosisatoja vanha tekniikka, joka on nyttemmin noussut uudelleen käsityöharrastajien tietoisuuteen. Suomenkielistä kirjallisuutta ei juuri ole saatavilla, joten sille on suuri kysyntä. Suuri käpypitsikirja on ensimmäinen virolainen käpypitsikirja, ja sen kirjoittaja Eeva Talts on Viron kokeneimpia pitsintekotaidon opettajia.

Kirjassa opetetaan tekemään pitsiä sekä yhdellä että useammalla kävyllä ja eri solmimistekniikoilla, lisäämään pitsiin helmiä ja yhdistämään käpypitsiä muihin tekniikoihin. Mukana on sekä aloittelijalle sopivia helppoja töitä että monimutkaisia mestaritason pitsimalleja. Tarkkoja työohjeita täydentävät selkeät piirroskaaviot ja valokuvat.

Eeva Talts: Suuri käpypitsikirja
Vironkielinen alkuteos Suur pitsiraamat: Süstikpits
Suomennos Risto Lindholm
ISBN 978-952-254-198-7
1. painos 2014
Sidottu, 144 sivua
Ovh 30 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi