Etusivu » Tiedotteet » Ilmailu » Finncomm Airlines uudistaa lentolippujen hinnoittelun

Finncomm Airlines

Finncomm Airlines uudistaa lentolippujen hinnoittelun

Julkaistu: 16.12.2008 klo 16:05
Julkaisija: Finncomm Airlines

Finncomm Airlines siirtyy Suomessa lentomatkojen myynnissä kokonaan yhdensuuntaiseen hinnoitteluun. Tähän saakka edullisissa hinnoissa on ollut meno-paluuvaatimus, osassa on saattanut olla myös pitkiä ennakko-ostoehtoja. Nyt nämä rajoitukset poistuvat ja matkustaja voi tehdä itse päätöksensä, millä lipputyypillä haluaa matkustaa. Uusilla hinnoilla voi matkustaa 5.1.2009 alkaen.

Yksinkertainen hinnoittelu

Uusi hinnasto on yksinkertainen ja selkeä, ja muodostuu kolmesta tuoteperheestä:

• FLEX on monipuolisin, siinä matkustaja voi tehdä muutoksia ilman rajoituksia ja lisämaksuja, myös varatun matkan peruuttamisesta saa täyden takaisinmaksun.
  • EASY on edellistä edullisempi, ja siinä varauksen muutos on maksullinen.
  • SMART on edullisin, halpalentokonseptin mukainen lippu. Halvimmat liput veroineen ja maksuineen maksavat 39 €. Lippuja ei voi muuttaa eikä niistä ole takaisinmaksua.

Jakeluverkosto laajenee

Tähän saakka halpalentokonsepti SMART on toiminut ainoastaan fc.fi-verkkokaupassa, maksutapoina verkkopankkimaksu tai luottokortti. Jatkossa halpoja SMART-lippuja voi ostaa myös matkatoimistoista kautta Suomen. Näin nekin ihmiset, jotka eivät voi tai halua ostaa lentolippujaan verkosta, voivat vaivattomasti tehdä varaukset matkatoimistojen kautta.

Tavoitteena on laajentaa asiakaskuntaa

Finncomm Airlinesin pääasiallinen asiakaskunta on kansainvälinen vientiteollisuus. Nyt tehdyllä muutoksella yhtiö haluaa antaa myös yksityismatkustajille mahdollisuuden nauttia lentomatkustuksen tuomasta nopeudesta edulliseen hintaan. Huolimatta taantumasta Finncomm on budjetoinut vuodelle 2009 kasvua sekä liikevaihtoon että matkustajamääriin. Yksi tärkeimmistä tavoitteista onkin lisätä halpojen lentomatkojen myyntiä kotimaassa.

Finncomm lyhyesti

Finncomm Airlines on yksityinen suomalainen lentoyhtiö, jonka palveluksessa on n. 280 työntekijää. Yhtiö on tehnyt yhteistyötä Finnairin kanssa vuodesta 1998. Finncomm Airlines operoi Embraer 145 -suihkukoneilla sekä ATR 42-500- ja 72-500 -potkuriturbiinikoneilla. Yhtiö on suurin operaattori Suomessa mitattuna kotimaan lentojen määrällä. Vuonna 2008 yhtiö kuljettaa n. 870 000 matkustajaa.

Finncomm Airlines
16.12.2008