Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » WWF:n kommentti kestävän kehityksen tavoitteista

WWF Suomi

WWF:n kommentti kestävän kehityksen tavoitteista

Julkaistu: 24.09.2015 klo 17:30
Julkaisija: WWF Suomi

Maailman johtajat tapaavat 25.-27.9. New Yorkissa järjestettävässä huippukokouksessa. Kokouksessa hyväksytään kestävän kehityksen tavoitteet ja toimintaohjelma, jotka ohjaavat kestävän kehityksen edistämistä vuoteen 2030 asti. Ohjelman tavoitteena on äärimmäisen köyhyyden poistaminen ja kestävän kehityksen turvaaminen.

WWF on ollut mukana tavoitteiden teossa ja vaikuttamassa niiden sisältöön. Luonnonvarojen hyvä hallinta on perusta kestävälle taloudelliselle ja sosiaaliselle kehitykselle. WWF iloitsee siitä, että tämä huomioidaan tavoitteissa.

Alla WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohwederin julkaisuvapaa sitaatti, joka on vapaasti käytettävissänne, mikäli olette tekemässä juttua aiheesta.

”Ihmiset kuluttavat 1,5 maapallon verran luonnonvaroja vuodessa. Velaksi elämisen on loputtava. Tähän on onneksi herätty maailmanlaajuisesti: kestävän kehityksen tavoitteiden johtoajatuksena on, että köyhyyden poistaminen edellyttää luonnonvarojen kestävää käyttöä. Nämä hienot tavoitteet eivät kuitenkaan toteudu ilman työtä ja rahoitusta. On tärkeää, että Suomi sitoutuu myös toiminnan tasolla tavoitteiden aikaansaamiseksi”, WWF:n pääsihteeri Liisa Rohweder sanoo.

pääsihteeri Liisa Rohweder, WWF Suomi, 040 840 7461

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa. Rakennamme tulevaisuuden, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. wwf.fi