Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Vihannin Parkkila voitti jäsenhankintakilpailun

Reserviläisliitto tiedottaa

Vihannin Parkkila voitti jäsenhankintakilpailun

Julkaistu: 20.01.2014 klo 10:42
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Reserviläisliiton vuoden 2013 jäsenhankintakilpailun voitti Pasi Parkkila Vihannin Reserviläisistä. Parkkilan 80 hankitun jäsenen tulos on kautta aikojen toiseksi paras. Lisätietoja suoraan Pasi Parkkilalta, puh. 0400 680012 tai s-posti p.parkkila@omanetti.fi.

Kakkossijalle sijoittui Ylitornion Reserviläisten Simo Rousu 36 uudella jäsenellä. Kolmanneksi kilpailussa ylsivät Heikki Uitto Asikkalasta ja Rauno Mäkinen Oulusta tasatuloksella 27 hankittua jäsentä. Reserviläisliiton vuoden 2013 jäsenhankintakilpailuun osallistui yhteensä 230 liiton luottamushenkilöä, jotka hankkivat yhteensä 788 uutta jäsentä Reserviläisliittoon.

Jäsenhankintakilpailu järjestetään liitossa vuosittain. Kilpailun ennätystulos on vuodelta 2010, jolloin Asikkalan Reserviläisten Markku Riukka hankki 86 uutta jäsentä. Pasi Parkkila otti nyt haltuunsa ennätystilaston kakkossijan. Kolmossijalla on Padasjoen Reserviläisten Mikko Iittalan, joka hankki 77 uutta jäsentä vuonna 2008.

Reserviläisliiton jäsenmäärä on noussut noin kolmanneksen 1990-luvun puolivälistä, jolloin jäsenyys avattiin kaikille täysikäisille Suomen kansalaisille. Viime vuonna jäseneksi liittyneitä oli 2.278 henkeä, minkä myötä liiton jäsenmäärä nousi noin prosentin 36.540 jäseneen.

Suomen suurin maanpuolustusjärjestö

Reserviläisliitto on Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, johon kuuluu 350 paikallista jäsenyhdistystä ja 18 maakunnallista piiriä. Henkilöjäseniä liitolla on yli 36.000, joista valtaosa on asepalveluksen suorittaneita henkilöitä.

Reserviläisliiton tehtävänä on ylläpitää reserviläisten kenttäkelpoisuutta sekä suomalaisten maanpuolustustahtoa. Päätoimintamuotoja ovat ammunta, urheilu ja liikunta, maanpuolustustahdon hyväksi tehtävä työ, veteraanituki ja erilainen koulutus. Reserviläisiitto on jäsenenä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksessä (MPK), jonka vapaaehtoiskouluttajista noin puolet on Reserviläisliiton jäseniä.

Reserviläisliiton puheenjohtajana toimii kansanedustaja Mikko Savola Ähtäristä. Lisätietoja osoitteesta www.reservilaisliitto.fi.