Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tullmuseets sommarutställning Himmelska varor – Tullen och flygtrafikens historia på Sveaborg

Tulli

Pressmeddelande.
Publicerad: 22.05.2014 kl. 09:00
Utgivare: Tulli

Tullmuseets mångsidiga utställning tar dig på en tidsresa där du får bevittna under vilka omständigheter de första tullkontrollerna gjordes och hur Tullens bevakning av flygtrafiken fick sin början. Du får veta vad som beslagtogs från flygplan år 1928 och vilken överraskning man fann i resväskan hos en passagerare som anlände från Asien år 1976. På utställningen får du också en glimt av Flygtullens vardag och utmaningar idag. Inträdet till Tullmuseet är fritt.

Tullmuseet är öppet för allmänheten 22.5–31.8.2014 ti–sö kl. 12.30–17.30. Tullmuseet ligger i kurtinen Hamilton-Polhem på Sveaborg, på adressen Sveaborg B 20 D.

Bilagor

Finska tullen är en del av Europeiska unionens tullsystem. Tullen är ett centralt ämbetsverk som resultatstyrs av finansministeriet. Tullen samverkar med näringslivet samt med finska och utländska myndigheter. Vid Tullen arbetar ca 2 300 personer.

Upptäck resten av företagets pressmaterial

Mediapankki