Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tullimuseon kesänäyttely Taivaallista tavaraa – Tulli ja lentoliikenteen historia Suomenlinnassa

Tulli

Julkaistu: 22.05.2014 klo 09:00
Julkaisija: Tulli

Tullimuseon monipuolisessa näyttelyssä johdatetaan katsoja ajassa taaksepäin seuraamaan millaisissa oloissa tehtiin ensimmäiset tullitarkastukset ja kuinka lentoliikenteen tullivalvonta sai alkunsa. Saat tietää mitä lentokoneesta takavarikoitiin vuonna 1928 ja millainen yllätys löytyi Aasiasta saapuneen matkustajan laukusta vuonna 1976. Näyttelyssä pääsee myös kurkistamaan millaisia ovat Lentotullin arki ja haasteet nykyään. Tullimuseoon on vapaa pääsy.

Museo on auki yleisölle 22.5–31.8.2014 tiistaista sunnuntaihin kello 12.30–17.30. Museo sijaitsee Suomenlinnassa Hamilton-Polhem-kurtiinissa, osoitteessa Suomenlinna B 20 D.

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 300 henkilöä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki