Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tulli takavarikoi 2 000 käyttöannosta amfetamiinia Torniossa

Tulli

Tulli takavarikoi 2 000 käyttöannosta amfetamiinia Torniossa

Julkaistu: 21.11.2014 klo 10:00
Julkaisija: Tulli

Tulli paljasti erittäin vaaralliseksi huumausaineeksi luokitellun amfetamiinin salakuljetuksen Torniossa.

Tulli pysäytti Ruotsista saapuneen suomalaisen Tornion ja Haaparannan kaupunkeja yhdistävällä Krannikadulla. Tullitarkastuksessa henkilön hallusta löytyi 184,5 grammaa 57-prosenttista amfetamiinia. Takavarikoidusta erästä olisi saatu katukauppaan noin 400 grammaa amfetamiinia. Takavarikoidun amfetamiinierän arvo katukaupassa olisi ollut noin 12 000 euroa, ja siitä olisi saanut noin 2 000 käyttöannosta.

Esitutkinnan perusteella huumausaine-erä oli hankittu Etelä-Ruotsista ja tarkoitettu levitykseen Pohjois-Suomen alueelle.

Esitutkinnan aikana on ollut yksi henkilö vangittuna törkeästä huumausainerikoksesta ja yksi henkilö pidätettynä törkeästä huumausainerikoksesta. Rikosasia siirtyy lähiaikoina syyteharkintaan.

Lisätietoja: tutkinnanjohtaja Alvi Heikka, p. 040 332 8047

Liitteenä kuvia takavarikoiduista amfetamiinipakkauksista

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 300 henkilöä.

Seuraa meitä  Twitterissä https://twitter.com/SuomenTulli  ja Facebookissa https://www.facebook.com/pages/Tulli/289437981239343?fref=ts

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki