Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tulli pysäytti ratsastustarvikkeita anastaneet Länsisatamassa

Tulli

Tulli pysäytti ratsastustarvikkeita anastaneet Länsisatamassa

Julkaistu: 25.02.2015 klo 09:00
Julkaisija: Tulli

Tullin partio löysi varastettuja ratsastustarvikkeita Viroon suuntautuvan matkustajaliikenteen valvonnassa lauantaiaamuna 21.2.2015 Helsingin Länsisatamassa.  Ratsastustarvikkeet löytyivät kahdesta henkilöajoneuvosta, joiden tarkempaan tarkastukseen tullitarkastajat päätyivät puhuteltuaan ensin kuljettajia, kahta liettualaismiestä.

Tullin partio pystyi selvittämään tavaroiden omistajat satulavöihin kirjoitettujen hevosten nimien perusteella. Ratsutilaa pitävät omistajat huomasivat varkauden vasta Tullin otettua heihin yhteyttä lauantaiaamuna.  Tulli sai palautettua tavarat nopeasti omistajille, ja ratsutilan toiminta pääsi jatkumaan häiriöttä.

Alustavan arvion mukaan varastettujen esineiden arvo on noin 30 000 euroa. Juttu on siirretty poliisille tutkittavaksi.

Tulli: Juha Paasu, tulliylitarkastaja, p. 040 332 3444
Poliisi: Timo Pyykkö, vanhempi konstaapeli, p. 029 543 6503, timo.pyykko@poliisi.fi

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 300 henkilöä.

Seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon