Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tulli pysäytti liikenneturvallisuutta vaarantavia kuljetuksia raskaan liikenteen valvontaiskussa

Tulli

Julkaistu: 19.09.2014 klo 11:00
Julkaisija: Tulli

Helsingin tulli toteutti yhteistyössä K1:n liikkuvan jarrudynamometriyksikön ja katsastusmiesten kanssa raskaan liikenteen valvontaiskun 12.9.2014 Helsingin Länsisatamassa.

Päivän aikana tarkastettiin kaikkiaan 21 eri EU-maihin rekisteröityä ajoneuvoyhdistelmää. Valvontaiskussa pysäytettiin kolme ajoneuvoyhdistelmää, joissa kuormat olivat kokonaan tukematta tai sitomatta, kolme ajoneuvoyhdistelmää, joissa oli vakavia jarru- ja perävaunun kytkentälaitevikoja sekä kaksi pakettiautoa, joissa oli huomattava ylikuorma. Toisessa ajoneuvossa ylikuormaa oli noin 4 000 kiloa.

Lisäksi valvonnan yhteydessä kiinnitettiin huomiota 1 500 litran erään netistä tilattua alkoholia, jonka osalta jatkotoimenpiteistä vastaa Tullin valmisteverotusyksikkö.

Valvontaiskun tuloksia:

15 korjausmääräystä
7 ajon keskeytystä välittömän korjauksen ajaksi
1 ajokielto

: Tulliylitarkastaja Ari Peltonen, p. 040 332 1114

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 300 henkilöä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki