Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tulli joutui käyttämään voimaa Torniossa

Tulli

Tulli joutui käyttämään voimaa Torniossa

Julkaistu: 25.09.2015 klo 14:03
Julkaisija: Tulli

Tulli otti kiinni huumerikoksesta epäillyn irakilaisen miehen Torniossa tänään perjantaina. Mies oli tulossa Ruotsista kävellen Krannikatua pitkin puolisonsa kanssa, kun Tullin huumekoira reagoi mieheen. Tarkastuksen yhteydessä mies heitti pussin huumausaineeksi epäiltyä  ainetta Tullin auton alle. Tarkastuksen jatkuessa pariskunta erotettiin tullitarkastuksen turvaamiseksi. Tämän seurauksena syntyi voimankäyttötilanne, jossa tullitarkastajat joutuivat taltuttamaan miehen yhdessä rajavartiolaitoksen edustajien kanssa. Osapuolet selvisivät tilanteesta ilman vammoja.

Kyse on ensimmäisestä voimankäyttötilanteesta, johon Tulli on joutunut Tornion tullivalvontaoperaatiossa. Epäiltyjä huumerikoksia on paljastunut muutamia.

Lisätiedot: Tullin operaatiokeskus, Tornio, Pekka Äijälä, p. 040 332 6744

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 300 henkilöä.

Seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa

Rajavartiolaitos on sisäisen turvallisuuden viranomainen, joka toimii sisäministeriön johdolla. Rajavartiolaitoksen toiminnan päämääränä on rauhallisten olojen säilyttäminen maamme rajoilla.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki