Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tulli esittää neljän toimipaikan asiakaspalvelun lakkauttamista 1.1.2015 alkaen

Tulli

Tulli esittää neljän toimipaikan asiakaspalvelun lakkauttamista 1.1.2015 alkaen

Julkaistu: 04.11.2014 klo 09:35
Julkaisija: Tulli

Tullissa on käynnistetty kesäkuussa 2014 kuudentoista eri toimipaikan asiakaspalvelua koskeva selvitystyö, koska EU:n lainsäädännön vaatima sähköinen ilmoittaminen on vähentänyt merkittävästi nk. tiskiasiakaspalvelun tarvetta.

Asiakaspalvelu on suunniteltu lakkautettavan kokonaan 1.1.2015 alkaen neljässä toimipaikassa: Mustolassa, Kouvolassa, Loviisassa ja Keski-Vantaalla. Näiden toimipaikkojen asiakkaille ja sidosryhmille järjestetään kuulemistilaisuudet muutosten vaikutuksista Lappeenrannassa, Kouvolassa ja Helsingissä marraskuussa. Tilaisuuksien ajankohdat ilmoitetaan Tullin verkkosivuilla www.tulli.fi.

Asiakaspalvelua koskeva selvitystyö jatkuu vuoden 2015 aikana. Selvitystyön kohteena on Hakkilan, Hangon, Jyväskylän, Kokkolan, Lahden, Oulun, Porin, Rauman, Tampereen, Tornion (Hallituskatu ja Etelätulli) ja Vaasan toimipaikkojen asiakaspalvelu.

Pääosa Tullin palveluista jo sähköisiä

Pääosa Tullin palveluista on jo nyt sähköisiä ja suurin osa asiakkaista käyttää niitä. Loput tiskiasioinnin palvelutarpeista pystytään hoitamaan vaihtoehtoisilla palvelutavoilla. Tullin toimipisteiden nykyisin antama asiakasneuvonta siirtyy Tullin asiakaspalveluiden tarjoaman puhelin- ja sähköpostineuvonnan hoidettavaksi.

Tom Ferm, asiakkuus- ja veronkantojohtaja, p. 040 332 2622
Sari Bjong, asiakaspalvelupäällikkö, p. 040 332 5063

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 300 henkilöä.

Seuraa meitä  Twitterissä https://twitter.com/SuomenTulli  ja Facebookissa https://www.facebook.com/pages/Tulli/289437981239343?fref=ts

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki