Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tullen i Torfjanovka godkänner TIR-transporter åtminstone fram till 31.3.2014

Tulli

Tullen i Torfjanovka godkänner TIR-transporter åtminstone fram till 31.3.2014

Pressmeddelande.
Publicerad: 19.03.2014 kl. 10:07
Utgivare: Tulli

Ryska tullen meddelade tidigare att TIR-transporterna inte längre efter den 19 mars 2014 kl. 22.00 (20.3.2014 kl. 00.00 Moskavatid) kan fortsätta sin färd från tullkontoret i Torfjanovka med en transiteringssäkerhet som hänför sig till en TIR-carnet och förutsatte att en extra säkerhet enligt ryska nationella bestämmelser ska ställas för transporterna.

Nu har ryska tullen meddelat att den godkänner TIR-transporterna via gränsövergångsstället i Torfjanovka åtminstone fram till den 31 mars 2014.

Finska tullen kommer att publicera mera information på webbplatsen så fort som ny information om detta finns.

Mera  information:

Förtullningsdirektör Jarmo Räikkä,  tfn 040 332 2547

Tullöverinspektör Mika Poutiainen, 040 332 5521

Finska tullen är en del av Europeiska unionens tullsystem. Tullen är ett centralt ämbetsverk som resultatstyrs av finansministeriet. Tullen samverkar med näringslivet samt med finska och utländska myndigheter. Vid Tullen arbetar ca 2 300 personer.

Upptäck resten av företagets pressmaterial

Mediapankki