Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Tiedotustilaisuus Oulussa tänään

Kutsu.
Julkaistu: 22.11.2013 klo 08:41
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Viiden maanpuolustusjärjestön yhteinen liittokokoustapahtuma alkaa tänään Oulussa. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita Radisson Blue hotellissa klo 14.00 alkavaan tiedotustilaisuuteen, jossa julkaistaan järjestöjen puolustuspoliittinen julkilausuma. Kolmipäiväisessä liittokokoustapahtumassa ovat mukana Reserviläisliitto (RES), Suomen Reserviupseeriliitto (RUL), Maanpuolustuskiltojen liitto (MPKL), Maanpuolustusnaisten Liitto (MNL) ja Reserviläisurheiluliitto (RESUL), joista jokaisesta on edustaja tiedotustilaisuudessa. Lisäksi päivän ohjelmassa on liittohallitusten kokouksia sekä Oulun kaupungin vastaanotto.

Varsinainen liittokokouspäivä on lauantai. Oulun Radisson Blue hotellissa järjestetään RES:n, MNL:n ja RESUL:n syyskokoukset, puheenjohtajavaalin sisältävä RUL:n liittokokous sekä MPKL:n liittovaltuuston kokous ja seminaari. Suomen Reserviupseeriliiton puheenjohtajuutta tavoittelevat RUL:n liittovaltuuston varapuheenjohtaja, kivisuunnittelija Pinja Hellman Porvoosta sekä liiton 1. varapuheenjohtaja, agronomi Mikko Halkilahti Salosta. Lauantain päättää yhteinen iltajuhla, johon on tulossa noin 400 osallistujaa eri puolilta Suomea.

Puolustusministeri juhlapuhujana

Sunnuntain ohjelman avaa klo 10.00 alkava jumalanpalvelus Oulun Tuomiokirkossa. Sen jälkeen järjestölipuista muodostettu lippulinna marssii Oulun halki kokoushotellille. Paikalle odotetaan yli sataa lippua kantajineen.

Maanpuolustusjärjestöjen yhteisen kokous- ja juhlaviikonlopun päättää Oulun Rauhanyhdistyksen juhlasalissa klo 13.30 alkava valtakunnallinen maanpuolustusjuhla, jossa puheen pitää puolustusministeri Carl Haglund. Tilaisuutta edeltää kahvitarjoilu. Asuna maanpuolustusjuhlassa on paraatipuku tai tumma puku ja isot kunniamerkit. Tilaisuuteen ovat kaikki tervetulleita.

Viiden järjestön yhteinen liittokokoustapahtuma on osa valtakunnallisten maanpuolustusjärjestöjen yhteistyön kehittämishanketta, jossa ovat olleet mukana lähinnä RES, RUL ja MPKL. Järjestöt ovat jo tehneet päätöksen mm. yhteiseen jäsenrekisteriin siirtymisestä. Maanpuolustusrekisteriksi nimetty yhteisrekisteri tulee käyttöön heti vuodenvaihteen jälkeen.

Lisätietoja

RES / toiminnanjohtaja Olli Nyberg, 0400 640 755 tai olli.nyberg@reservilaisliitto.fi
RUL / toiminnanjohtaja Janne Kosonen, 050 5810 819 tai janne.kosonen@rul.fi
MPKL / toiminnanjohtaja Henry Siikander, 040 5548 862 / toiminnanjohtaja@mpkl.fi