Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Senaatti-kiinteistöillä paras julkisen sektorin yhteiskuntavastuuraportti

Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöillä paras julkisen sektorin yhteiskuntavastuuraportti

Julkaistu: 11.11.2013 klo 11:18
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt on tehnyt yhteiskuntavastuuraportteja vuodesta 2002 alkaen ja osallistunut vuosittain raportointikilpailuihin. Erilaisia palkintoja on tullut kahdeksana vuonna, ja joukkoon mahtuu useampikin ykkössija. Tänä vuonna Senaatti-kiinteistöjen raportti arvioitiin Pörssitalolla järjestetyssä palkintogaalassa julkisen sarjan parhaaksi. Palkinnon perusteluissa painotettiin Senaatti-kiinteistöjen pitkäjänteistä ja laadukasta raportointia sekä oman toimialamme olennaisten asioiden esille tuomista.

Palkintolautakunnan mukaan Senaatti-kiinteistöjen verkkopohjaisessa raportissa on käsitelty kattavasti yhtiön toimialan olennaista osa-aluetta eli ympäristövastuuta. Toimiala on huomioitu myös raportoimalla rakennus- ja kiinteistöalan toimintaindikaattoreita. Erityisesti energiankulutusta ja kulutuksen vähentämistä on kuvattu kattavasti. Myös muita yritysvastuun osa-alueita on käsitelty hyvin.  Yhtiön taloudelliset tulokset on raportoitu vertailutietoineen ja myös toiminnan epäsuoria sekä paikallisia taloudellisia vaikutuksia on kuvailtu. Verkkopohjainen raportti on toimiva ja eri osa-alueet löytyvät hyvin toimivien linkkien avulla helposti. Raportointia voisi kehittää edelleen tarkentamalla yhteiskuntavastuun hallintokäytäntöjen kuvausta, suositteli palkintolautakunta.

Vuoden 2013 raportin tekeminen on jo aloitettu.  Senaatti-kiinteistöt kehittää edelleen raportointia saamansa palautteen perusteella. Tavoitteet pidetään jatkossakin korkealla.

Senaatti-kiinteistöjen yhteiskuntavastuuraporttiin voi tutustua http://yhteiskuntavastuuraportti2012.senaatti.fi

Operatiivinen johtaja Juha Lemström p. 0205 811 755
Viestintäpäällikkö Outi Tarkka p. 0205 811 356

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimitilojen vuokraus, investoinnit sekä kiinteistöjen ja palvelujen kehittäminen muodostavat liiketoiminnan perustan. Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen. Tuomme tilalle ratkaisut.  www.senaatti.fi