Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Riitta Juutilainen Senaatti-kiinteistöjen toimialajohtajaksi

Senaatti-kiinteistöt

Riitta Juutilainen Senaatti-kiinteistöjen toimialajohtajaksi

Julkaistu: 16.08.2016 klo 08:30
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöjen toimistot-toimialan johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty arkkitehti Riitta Juutilainen (synt. 1968). Hän seuraa tehtävässä Senaatin toimialajohtaja Jorma Heinosta, joka jää eläkkeelle.  Juutilainen siirtyi Senaattiin Verohallinnon toimitilajohtajan tehtävästä. Hän on aikaisemmin toiminut Senaatissa johtavana asiantuntijana, oikeusministeriössä toimitilajohtajana sekä arkkitehtina eri toimistoissa.

Vahvuuksina asiakasymmärrys ja vankka osaaminen työympäristöjen kehittämisestä

Riitta tuo Senaattiin vahvan asiakasymmärryksensä. ”Olen ollut itse pitkään Senaatin asiakkaana ja toiminut aiemmin Senaatissa asiantuntijana tehden tiivistä yhteistyöstä asiakkaiden kanssa.  Olen siis istunut molemmilla puolilla pöytää, mikä luo erinomaiset edellytykset asiakastyöhön, johon Senaatti erityisesti panostaa ”, toteaa Riitta.

Riitalla on lisäksi vankka osaaminen työympäristökehittämisestä, jota hän kartutti myös osallistuessaan valtion toimitilastrategian päivittämiseen.

Toimistot-toimiala panostaa vahvasti uudenlaisiin työympäristöihin

Senaatti-kiinteistöt on valtionhallinnon aktiivinen kumppani uusia työnteon tapoja tukevien työympäristöjen kehittämisessä. Toimistot-toimiala on yksi Senaatin kolmesta tulosvastuullisesta toimialasta. Toimialan asiakaskuntaa kuuluu mm. oikeushallinto, poliisihallinto, verohallinto, aluehallinto, maanmittauslaitos ja muita valtakunnallisia asiakkuuksia sekä keskusvirastoja.

Senaatti pyrkii tarjoamaan kaikenkokoisille toimipisteille kokonaisvaltaisia työympäristöratkaisuja ottaen huomioon fyysisen työympäristön lisäksi myös virtuaalisen ja sosiaalisen ulottuvuuden. Tavoitteena on saada asiakkaille monipuoliset ja toimivat tilat, jotka johtavat tehokkuuden kasvuun ja pienentyneihin kustannuksiin muun muassa tilan- ja energiantarpeen vähenemisen myötä. Työympäristöjen ja työnteon tapojen kehittäminen on ollut toimialan asiakaskunnassa erittäin aktiivista.

Monipuolinen kiinteistökanta

Toimistot-toimialan kiinteistökanta on monipuolinen käsittäen toimistotaloja 1800-luvun kiinteistöistä moderneihin toimitiloihin.  Toimialalla on toimitiloja 1,1 milj. neliömetriä ja kiinteistöomaisuuden arvo on 966 milj. euroa.  Vuonna 2015 toimiala investoi uudisrakentamiseen ja peruskorjauksiin 49 milj. eurolla.  Liikevaihto oli 178 milj. euroa.

Riitta Juutilainen antaa mielellään lisätietoja. Haastattelujen sopiminen on kätevintä tehdä Senaatti-kiinteistöjen viestinnän kautta: Outi Tarkka p. 040 579 4779, s-posti: outi.tarkka@senaatti.fi

Riitta Juutilainen, toimialajohtaja

Puh. 040 768 2767, s-posti: riitta.juutilainen@senaatti.fi

Senaatti-kiinteistöt on valtionhallinnon työympäristökumppani, joka tukee asiakkaitaan uusien työnteon tapojen ja työympäristöjen suunnittelussa ja hyödyntämisessä. Keskitetyt ratkaisut auttavat organisaatioita tehostamaan toimintaansa ja säästämään toimitilakustannuksissa. Senaatin monialaiset ammattilaiset huolehtivat valtion kiinteistövarallisuudesta ja sen tehokkaasta käytöstä. www.senaatti.fi