Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Reserviläisjärjestöjen ampumamestaruuskisat yhdistyvät

Reserviläisliitto tiedottaa

Reserviläisjärjestöjen ampumamestaruuskisat yhdistyvät

Kutsu.
Julkaistu: 10.08.2015 klo 08:00
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Suomen Reserviupseeriliiton ja Reserviläisliiton ampumamestaruuskilpailut yhdistyvät. Ensimmäinen, koko reservin kattava ampumamestaruuskisa järjestetään 14. – 16.8. Tyrrin ampumaurheilukeskuksessa (Ampumaradantie, Tyrri) Kouvolassa.

Median edustajat ovat tervetulleita tulevana lauantaina eli 15.8. tutustumaan Reservin ampumamestaruuskisoihin seuraavasti:

Klo 10.00  Tiedotustilaisuus ja kahvitarjoilu
Klo 11.00  Kisapaikkoihin ja -suorituksiin tutustuminen
Klo 12.00  Mahdollisuus ruokailuun

Lisäksi median edustajilla on mahdollisuus haastatella kilpailijoita. Reserviläisjärjestöjen parhaat ampujat kilpailevat Tyrrissä maakunnallisissa yhteisjoukkueissa, joita on koottu mm. karsintakilpailuilla. Kisoihin on toistaiseksi ilmoitettu 270 reserviläisampujaa, jotka tekevät viikonlopun aikana yli 800 ampumasuoritusta.

Reservin ampumamestaruuskilpailun lajeina ovat 25 m pistooli, Isopistooli, Pistooli pika-ammunta, Kivääri kenttä 10 + 10 ls, Itselataava kenttä 10 + 10 ls, Pienoiskivääri 60 ls makuu ja Pienoiskivääri 3 x 20 ls. Lisäksi Tyrrissä ammuntaan Reserviläisurheiluliiton vakiokiväärin 300 m mestaruuskilpailu 30 ls makuu ja 3 x 20 ls. Kilpailusarjat ovat H, H50, H60, H70, H75, D ja D50. Kunkin sarjan tulokset lasketaan jos siihen osallistuu on vähintään kolme kilpailijaa.

Reservin ampumamestaruuskisojen www-sivut löytyvät osoitteesta www.reservinampumamestaruuskisat.fi. Näilllä sivuilla julkaistaan myös kisatulokset protestiaikojen jälkeen. Mestaruuskisoja voi seurata Facebookissa osoitteessa  www.facebook.com/reservinampumamestaruuskisat sekä Instagrammissa hashtagilla #reservinampumamestaruuskisat.

Reservin Ampumamestaruus kisojen suojelijana toimii Puolustusvoimien komentaja, kenraali Jarmo Lindberg. Kisajärjestelyistä vastaavat Kymenlaakson Reserviläis- ja Reserviupseeripiirit.

Ensimmäiset Suomen Reserviupseeriliiton ampumamestaruuskisat järjestettiin jo 1930-luvulla. Reserviläisliiton kisat puolestaan juontavat juurensa 1950-luvun puoliväliin. Viimeiset liittokohtaiset kisat järjestettiin viime vuonna. Ammunta on molempien liittojen laajin toimintamuoto.

Reserviläisliiton toiminnanjohtaja Olli Nyberg 0400 640 755 tai olli.nyberg@reservilaisliitto.fi
Suomen Reserviupseeriliiton toiminnanjohtaja Janne Kosonen 050 5810 819 tai janne.kosonen@rul.fi

Suomen Reserviupseeriliitto on reserviupseerien valmiuksia kehittävä toiminnallinen ja aatteellinen maanpuolustusjärjestö. Liittoon kuuluu 20 reserviupseeripiiriä ja yli 300 paikallista jäsenyhdistystä, joissa on yhteensä n. 28.000 henkilöjäsentä. Jäseneksi voi liittyä reserviupseerikoulutuksen saanut henkilö.

Reserviläisliitto on reserviläisten ja muiden suomalaisten kenttäkelpoisuutta sekä yleistä maanpuolustusvalmiutta ja -tahtoa ylläpitävä järjestö. Liittoon kuuluu 18 reserviläispiiriä ja yli 340 paikallista jäsenyhdistystä, joissa on yhteensä n. 36.000 henkilöjäsentä. Jäseneksi voi liittyä täysi-ikäinen Suomen kansalainen sotilasarvoon tai sukupuoleen katsomatta.