Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » RADIOJUTTU: Kesätöistäkin kertyy eläkettä

Source Creative Oy

RADIOJUTTU: Kesätöistäkin kertyy eläkettä

Julkaistu: 13.07.2016 klo 06:00
Julkaisija: Source Creative Oy

Kuinka moni teidän perheestänne on ollut kesätöissä omassa kotikunnassaan esimerkiksi leikkaamassa nurmikkoa? Kunnat ja kaupungit palkkaavat joka vuosi ison joukon kesätyöntekijöitä eivätkä määrät ole hirveästi heilahdelleet vuosien mittaan. Jutellaan seuraavaksi muun muassa siitä, millaisia töitä kesätyöntekijät pääsevät tekemään ja mitä heidän pitää tehdä, jotta kesätöistäkin alkaa kertyä eläkettä.

Haastateltavina ovat toimitusjohtaja Aija Tuimala Kuntarekry.fi:stä ja eläketiedottaja Hannele Kantanen Kevasta. Toimittajana on Elina Lukka.

Radiohaastattelusta on saatavilla valmiiksi editoidut noin 3 ja 5 minuutin jutut. Jutut ovat radioille vapaasti ja veloituksetta julkaistavissa ja editoitavissa.

Oheisen linkin takaa voit ladata radiotiedostot: http://www.craft.fi/source/download7/

JULKAISUVAPAA HETI

Radiojuttu on tuotettu yhteistyössä Kevan kanssa.

***
Tiedottaja Riitta Säteri
riitta.sateri@keva.fi

***
Keva on Suomen suurin työeläkevakuuttaja, joka huolehtii julkisen sektorin eli kunta-alan, valtion, evankelis-luterilaisen kirkon ja Kelan työntekijöiden eläkeasioista. Kevalla on noin 1,3 miljoonaa henkilöasiakasta. Kunta-alan tulevaisuuden eläkkeitä turvataan muun muassa sijoitustoiminnalla, ja sijoitusten markkina-arvo oli vuoden 2015 lopussa 44,2 miljardia euroa. Organisaation virallinen nimi on Keva. Kuntien eläkevakuutus –nimestä luovuttiin vuonna 2011.