Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Olavi Ala-Nissilä BDO:n neuvonantajaksi

Olavi Ala-Nissilä BDO:n neuvonantajaksi

Nimitys.
Julkaistu: 29.02.2012 klo 10:33
Julkaisija: Attention Communication Oy

KHT Olavi Ala-Nissilä on nimitetty tilintarkastusyhtiö BDO:n, KHT-yhteisö Senior Adviseriksi.

”Ala-Nissilän syvän EU-tuntemuksen avulla voimme valmistella asiakkaitamme entistäkin paremmin EU-tasolla syntyviin lainsäädännön muutoksiin”, sanoo BDO:n toimitusjohtaja Hannu Riippi.

Olavi Ala-Nissilä on toiminut kuusi vuotta Euroopan tilintarkastustuomioistuimen jäsenenä ja siellä viimeksi tarkastusjaosto 1:n (vastuualueena maatalous-, kalastus ja ympäristömenot) puheenjohtajana. Tuo kokemus on juuri nyt erityisen tärkeää, sillä EU:n valmistelema tilintarkastusdirektiivi vaikuttaa koko toimialaan ja suomalaiseen yrityskenttään.

”EU:n tuleva tilintarkastusdirektiivi tulee aiheuttamaan lähivuosina merkittäviä muutoksia myös suomalaisille yrityksille. Niihin on syytä varautua ajoissa”, sanoo Ala-Nissilä.

Ala-Nissilän kokemus on arvokas myös siksi, että EU ulkoistaa entistä enemmän tehtäviä tilintarkastustoimistoille. Suurimpana eurooppalaistaustaisena tilintarkastusyhtiönä BDO haluaa luonnollisesti vahvistaa myös tätä liiketoiminta-aluetta.

Globaali ja paikallinen

BDO on maailman viidenneksi suurin tilintarkastusyhtiö ja ainut eurooppalaistaustainen suuri tilintarkastusyhtiö. Yhtiön pääkonttori on Brysselissä.

Euroopan tasolla BDO pyrkii vastaamaan EU:n tilintarkastusalaa koskevien uudistusesitysten asettamiin haasteisiin ja olemaan vahva osaaja ns. Big 4-ryhmän eli maailman neljän suurimman tilintarkastusyhtiön lisäksi. Maailmanlaajuisena yhtiönä BDO pystyy palvelemaan hyvin suuria kansainvälisiä asiakkaita.

Suomessa BDO Oy on suomalaisten asiantuntijoiden omistama itsenäinen yritys, joka on osa kansainvälistä yhteisöä. BDO Oy:llä on Suomessa tavoitteena kasvaa edelleen niin yksityisen kuin julkisen sektorin tarkastuksessa.

”Ala-Nissilä vahvistaa merkittävästi myös yhtiömme julkishallinnon tuntemusta”, sanoo Hannu Riippi.

Ala-Nissilä tulee vahvistamaan BDO:n toimintaa myös Varsinais-Suomen alueella. Ennen EU-tehtävää hän oli osakkaana Turussa toimineessa BDO:n yhteistyöyrityksessä BDO Lyran Oyssä. Hän on toiminut myös laskentatoimen lehtorina Loimaan kauppaoppilaitoksessa ja Turun Kauppakorkeakoulussa, kansanedustajana ja eduskunnassa mm. valtiovarainvaliokunnan ja eduskunnan pankkivaltuuston puheenjohtajana.

Ala-Nissilä aloittaa 1.3.2012 ja työskentely on osa-aikaista.

Hannu Riippi, toimitusjohtaja 040-584 6426

Olavi Ala-Nissilä 040-5326633

BDO tarjoaa laadukkaita tilintarkastus- ja neuvontapalveluja kaiken kokoisille yrityksille ja muille yhteisöille. Palveluvalikoimamme käsittää tilintarkastuksen lisäksi kattavat sisäisen tarkastuksen, julkishallinnon, IT-neuvonannon, verotuksen, taloushallinnon ja yritysjärjestelyjen asiantuntijapalvelut. BDO on maailman viidenneksi suurin tilintarkastusorganisaatio työllistäen 49 000 henkeä 135 maassa.