Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » LEHDISTÖKUTSU: Vuoden Liikuntapaikka julkistetaan liikunta-alan suurmessuilla

Tampereen Messut

LEHDISTÖKUTSU: Vuoden Liikuntapaikka julkistetaan liikunta-alan suurmessuilla

Kutsu.
Julkaistu: 04.03.2013 klo 22:04
Julkaisija: Tampereen Messut

LIIKUNNAN AMMATTILAISET KOKOONTUVAT TAMPEREELLE 14.–15.3.

Historian suurin liikunta-alan ammattitapahtuma tuo ensi viikolla 14.–15.3.2013 Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen tuhansia liikuntapaikka- ja viherrakentamisen, kuntoliikunnan, fysioterapian ja kuntoutuksen ammattilaisia. Messujen näytteilleasettajamäärä on kasvanut edelliskerrasta 27 prosenttia, joten tänä vuonna Sportec-, Greentec-, Gymtec- ja Fysiotec-messuilla nähdään yhteensä ennätykselliset 150 näytteilleasettajaa.

Suomen johtavan liikunta-alan ammattitapahtuman avaa torstaina 14.3. Valtakunnallisen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valo ry:n pääsihteeri Teemu Japisson. Valtion Liikuntaneuvoston rakentamisjaoston puheenjohtaja, kansanedustaja Timo Heinonen ja rakennusneuvos Risto Järvelä opetus- ja kulttuuriministeriön liikuntayksiköstä julkistavat avajaisissa Vuoden Liikuntapaikka 2013 -palkinnon saajan. Tunnustus jaetaan nyt 9. kerran.

Tapahtuman sloganiksi on valittu Staattisesta dynaamiseksi, jolla halutaan korostaa liikuntakentän muutosta. Messuilla puhuttavat yhteiskunnallisestikin kiinnostavat aiheet liikuntaan ja urheilupaikkoihin sekä yleiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen liittyen. Messujen seminaari- ja tietoiskutarjonta on runsas. Kansainvälisenä tähtiluennoitsijana nähdään hollantilaisen tutkimuskeskus Kennispraktijkin johtaja ja liikunta-alan asiantuntija Johan Steenbergen, joka saapuu Suomeen ensimmäistä kertaa.

Suurmessut tarjoavat myös useita lajiesittelyjä uusista ryhmäliikuntamuodoista aktiivialueella pidettäviin näytöksiin. Aktiivialueelle toteutetaan tekojäärata sekä omat alueet Street Tennikselle, Emit-suunnistukselle ja salibandylle. Lapsille ja koululaisille on ohjattua toimintaa sekä yrityksille aiempaa enemmän tietoa tykytoiminnan muodoista. Tankotanssia pääsee kokeilemaan lajin Suomen mestarin Henriikka Roon johdolla. Lisäksi messuosastoilla on luvassa monenlaista ohjelmaa. Esimerkiksi Suomen Ladun osastolla nähdään video- ja valokuvaesityksiä kanadalaisista, ruotsalaisista ja englantilaisista ulkoliikuntapaikoista, jollaisia ei Suomessa juuri ole. Lisätietoa koko suurtapahtuman ohjelmasta: www.sportec.fi (Ohjelma).

Median edustajat ovat tervetulleita avajaisiin, jonka jälkeen on mahdollisuus haastatella puhujia, palkittuja ja liikunta-alan asiantuntijaa Johan Steenbergeniä. Alla on tietoa tilaisuuksista, mediapalveluista sekä akkreditoitumisesta messuille. Akkreditoidu ajoissa – saat kutsun ja pysäköintilipun postitse.

AVAJAISET
torstaina 14.3.2013 klo 10.15–10.45, Ohjelmalava (A-halli)

• Tervehdyssanat
    toimitusjohtaja Hannu Vähätalo, Tampereen Messut Oy

• Messujen avauspuhe
    pääsihteeri Teemu Japisson, Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valo ry

• Vuoden Liikuntapaikka 2013 -palkinnon saajan julkistus
    kansanedustaja, puheenjohtaja Timo Heinonen, Valtion Liikuntaneuvoston rakentamisjaosto,
    rakennusneuvos Risto Järvelä, opetus- ja kulttuuriministeriön liikuntayksikkö,
    olympiavoittaja, painivalmentaja Pertti Ukkola, Koovee ry.
    Palkitun kohteen edustajien puheenvuoro.

MEDIAN HAASTATTELUTILAISUUS
torstaina 14.3.2013 klo 10.45–11.00, Ohjelmalava
(A-halli)

Avajaispuhujat ja Vuoden Liikuntapaikan 2013 edustajat vastaavat median kysymyksiin avajaisten päätteeksi. Haastateltavana on myös ensivierailun Suomeen tekevän hollantilaisen tutkimuskeskus Kennispraktijkin johtaja ja liikunta-alan asiantuntija Johan Steenbergen. Monia teoksia julkaissut Steenbergen luennoi liikunnasta ja kuntosalien asiakassitouttamisesta SKY ry:n seminaarissa torstaina 14.3. klo 12.30–16.00. Ilmoittaudu haastattelutilaisuuteen akkreditoitumislomakkeella.

LEHDISTÖLOUNAS
torstaina 14.3.2013 klo 11.00–12.00, Ravintola Arlanda (1. krs)

Avajaisten puhujille, palkituille ja median edustajille tarjotaan lehdistölounas median haastattelutilaisuuden jälkeen ravintola Arlandassa. Muina aikoina median edustajat saavat lehdistölounaslipukkeen lehdistöhuoneesta (A-halli, 2. krs). Ilmoittaudu lounaalle akkreditoitumislomakkeella.

MEDIAN AKKREDITOITUMINEN
Median edustajat pääsevät Sportec-, Greentec-, Gymtec- ja Fysiotec-messuille täyttämällä akkreditoitumislomakkeen, joka löytyy osoitteesta www.sportec.fi (Medialle). Saat lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun postitse, jos rekisteröidyt viimeistään perjantaina 8.3.2013 klo 12 mennessä. Tämän jälkeen emme toimita lehdistökutsuja postitse, vaan jätämme valmiiksi täytetyn kutsun ja pysäköintilipun pääsisäänkäynnin lippupisteeseen, jossa lukee PRESS. Pyydä siitä nimelläsi merkitty kirjekuori ja jätä lehdistökutsu ovimiehelle. Messujen aikana voit akkreditoitua lehdistöhuoneessa. Varauduthan esittämään pressikorttisi. Nouda PRESS-rintamerkki lehdistöhuoneesta (2. krs).

LEHDISTÖHUONE (A-halli, 2. krs)
Lehdistöhuone palvelee poikkeuksellisesti A-hallin 2. kerroksessa.

• Median edustajien tulee noutaa lehdistöhuoneesta Tampereen Messujen PRESS-rintamerkki.
  • Messuaikainen akkreditoituminen on lehdistöhuoneessa.
  • Lehdistöhuoneessa on jaossa avajaisten ja haastattelutilaisuuden materiaalia, messujärjestäjän ja näytteilleasettajien lehdistötiedotteita sekä muuta messuinfoa.
  • Toimittajien käytössä on tietokone ja nettiyhteys, maksuton vaatesäilytys.
  • Päivystys lehdistöhuoneessa:
    Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi
    Meri Mattila, viestintäassistentti, p. 0400 914 877, meri.mattila(a)tampereenmessut.fi

MEDIAN PYSÄKÖINTI

• Pysäköinti on median edustajille maksuton.
  • Median VIP-pysäköintialue on D-hallin läheisyydessä Ilmailunkadun varrella (opastus alueella).
  • Lähetämme viim. pe 8.3. klo 12 mennessä akkreditoituneille toimittajille VIP-pysäköintilipun postitse.
  • VIP-pysäköintialueelle pääsee myös pressikortilla, alueelta poistuttaessa tarkistetaan VIP-lippu.
  • Tapahtuman aikana VIP-pysäköintilipun saa lehdistöhuoneesta. Mikäli pysäköit muualla kuin VIP-pysäköintialueella, saat lehdistöhuoneesta tähän tarkoitetun lipukkeen.

MEDIAMATERIAALIT
Tapahtuman mediasivuilta osoitteesta www.sportec.fi (Medialle) löytyvät linkit mediamateriaaleihin, uutuustuotteisiin, logoihin ja kuvapankkiin.

MESSUINFO

• Aukioloajat: Messut ovat avoinna torstaina 14.3. klo 10–17 ja perjantaina 15.3. klo 10–16.

• Sisäänpääsy: Veloituksetta rekisteröitymällä kävijäksi nettisivuilla tai pääsylipulla 20 euroa (sis. alv 10 %). Alle 18-vuotiaat vain aikuisen seurassa.

• Pysäköinti: Maksullinen pysäköinti. Pysäköintilipukkeen hinta on 5 euroa. Pysäköintilipuke esitetään pysäköinninvalvojalle vasta pysäköintialueelta poistuttaessa.

• Kulkuyhteydet: Tampereen Messu- ja Urheilukeskus sijaitsee osoitteessa Ilmailunkatu 20, Tampere. Tampereen kaupungin keskustasta Keskustorilta Messu- ja Urheilukeskukseen liikennöivät Tampereen Joukkoliikenteen linjat 1 ja 7. Aikataulut: aikataulut.tampere.fi.

Ilmainen bussikuljetus:

Tampereen rautatieasema - Tampereen Messu- ja Urheilukeskus (TESC):
    molempina messupäivinä tunnin välein klo 9.15 alkaen
    - viimeinen vuoro rautatieasemalta messuille lähtee to 14.3. klo 16.15 ja pe 15.3. klo 15.15
    - bussit lähtevät Tampereen rautatieaseman pääovien edestä.

Tampereen Messu- ja Urheilukeskus (TESC) - Tampereen rautatieasema:
    - molempina messupäivinä tunnin välein klo 9.45 alkaen
    - viimeinen vuoro messuilta rautatieasemalle lähtee to 14.3. klo 16.45 ja pe 15.3. klo 15.45.
  • Hallit: A-halli

• Järjestäjä: Tampereen Messut Oy toteuttaa messut yhteistyössä Suomen Liikunnan Ammattilaiset SLA ry:n, opetus- ja kulttuuriministeriön, Suomen Kuntaliiton / Efeko Oy:n, Suomen Kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistys SKY ry:n, Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n, K&F Professional -lehden, lajiliittojen ja alan yritysten kanssa.

• TähtiUutiset: Tampereen Messujen TähtiUutiset-verkkolehdessä on Raita Sport Oy:n toimitusjohtajan Tuomo Hyvärisen haastattelu ”Menestys edellyttää suunnitteluosaamista, toimitusvarmuutta ja laatua”. www.tahtiuutiset.fi

LISÄTIEDOT: www.sportec.fi, www.greentec.fi, www.gymtec.fi, www.fysiotec.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi
Mikael Wänskä, projektipäällikkö, p. 0207 701 230, 040 350 0445, mikael.wanska(a)tampereenmessut.fi