Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt Oy:n hallitus päätti irtisanoa toimitusjohtajan toimisopimuksen

Lappeenranta Business & Innovations

Julkaistu: 06.04.2011 klo 16:50
Julkaisija: Lappeenranta Business & Innovations

Kaupunginhallituksen omistajaohjauksen mukaisesti Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt Oy:n hallitus päätti irtisanoa toimitusjohtaja Tom Hultinin toimisopimuksen päättymään 30.4.2011.

Toimitusjohtajan sijaisena ja vt. toimitusjohtajana jatkaa Eero Immonen siten, että yhtiön operatiiviseen toimintaan liittyvien tehtävien hoitamisesta vastaavat tytäryhtiöiden toimitusjohtajat kaupunginjohtajan erikseen vahvistaman työnjaon mukaisesti.

Operatiiviset toiminnat ja asiakaspalvelu Kaupunkiyhtiöt Oy:n tytäryhtiöiden Business & Innovations palveluissa jatkuvat normaalisti.   Lisäksi siirtymävaiheen ajan Lappeenrannan Seudun Yrityspalvelut Oy:n toimitusjohtaja Markus Lankinen vastaa yritysten sijoittautumisesta ja lentoliikenteen kehityksestä ja Lappeenranta Innovation Oy:n toimitusjohtaja Reko Juntto Suomalais-venäläisestä innovaatiokeskuksesta ja toukokuussa pidettävästä toisesta EU-Venäjä –innovaatiofoorumista.

vt. toimitusjohtaja Eero Immonen, Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt Oy

eero.immonen@lappeenranta.fi

Lappeenrannan Kaupunkiyhtiöt Oy on sataprosenttisesti kaupungin omistama konserniyhtiö, jonka tehtävänä on johtaa kaupunkikonsernin elinkeinopolitiikkaa edistämällä ja kehittämällä operatiivisten tytäryhtiöidensä toimintaa. Lisäksi yhtiö johtaa ja koordinoi kaupungin EU- ja elinkeinopolitiikkaa ja markkinointia sekä kansainvälistä yhteistyötä, jossa Venäjään liittyvät toiminnot ovat keskeisiä. Konsernin palveluksessa on noin 50 työntekijää, konserniyhtiöiden työllistävä vaikutus on n. 880 työpaikkaa.