Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Kirjeitä oikealle – Anna Kontula ja Matti Apunen kirjan julkaisutilaisuudessa to 13.3.2014

Into Kustannus

Julkaistu: 10.03.2014 klo 12:31
Julkaisija: Into Kustannus

Anna Kontulan uutuusteos Kirjeitä oikealle pureutuu oikeiston ja vasemmiston eroihin – ja vähän yhtäläisyyksiinkin. Kirjan julkaisutilaisuudessa torstaina 13.3.2014 klo 14 Anna Kontula jatkaa keskustelua aiheesta Elinkeinoelämän Valtuuskunnan johtajan Matti Apusen kanssa. Julkaisutilaisuus pidetään Gaudeamuksen Kirja & Kahvissa (Vuorikatu 7, Kaisa-talo, Helsinki).

Kontulan kirjassa vasemmistopoliitikko käy kuvitteellista kirjeenvaihtoa oikeistovaikuttajan kanssa, ja pohtii niitä aatteellisia juuria, jotka vaikuttavat poliittisten ideologioiden taustalla. Miksi esimerkiksi talonvaltaus on vasemmiston mielestä hyvä juttu, mutta oikeistosta ei? Tai miksi vasemmiston tavoitteet ihmisten vapauden lisäämiseksi tuntuvat oikeistolaisesta vapaudenriistolta, ja päinvastoin? Onko olemassa ei-kenenkään-maata, jossa nämä kaksi voisivat kohdata?

Kirjeiden kirjoittaja pyrkii ymmärtämään, mihin oikeisto perustaa mielipiteensä, ja selittämään, miksi vasemmisto näkee kaiken niin toisin.

Anna Kontula: Kirjeitä oikealle
Into-tieto | ISBN: 978-952-264-271-4
136 sivua | nidottu | ovh: 25 €

Painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/KirjeitaOikealle_kansi.jpg

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet @ kurvinkirja.fi

Lisätiedot:
Ari Häkkinen | Into Kustannus
ari.hakkinen @ intokustannus.fi | 040 54 60 235

Into on ketterä ja ärhäkkä kustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus