Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Kauhavan Sotilaskotiyhdistys laittaa varusmiehen suun makeaksi lomakuljetukseen ensi sunnuntaina

Sotilaskotiliitto ry

Julkaistu: 04.03.2016 klo 12:34
Julkaisija: Sotilaskotiliitto ry

Koditon Kauhavan sotilaskotiyhdistys on löytänyt uuden keinon lisätä varusmiesten viihtyvyyttä. He jakavat matkaevääksi rasian lakritsia lomakuljetukseen osallistuville varusmiehille, Kauhavan Matkahuollon luona ensi sunnuntaina 6.3. alkaen kello 17.15.

Sunnuntai-iltaisin, lomakuljetukset lähtevät kohti varuskuntia. Vietetyn viikonlopun jälkeen ero läheisistä ja tutun kaveripiirin jättäminen ei välttämättä paranna linja – auton tunnelmaa. Kauhavan Sotilaskotiyhdistyksen sisaret ovat keksineet idean, jolla lomakuljetukset sujuvat paremmassa hengessä.  He käyvät toisinaan sunnuntaisin jakamassa lakritsirasian varuskuntiin palaaville, lomakuljetukseen osallistuville varusmiehille. Seuraavan kerran varusmiehiä ilahdutetaan ensi sunnuntaina 6.3.2016 lähtevään lomakuljetukseen.

Kauhavan Sotilaskotiyhdistys jäi ilman varusmiehiä Lentosotakoulun lakkautuessa 2015. Sotilaskotiliiton jäsenyhdistyksistä lähes puolet on ns. pojattomia yhdistyksiä. Kodittomiksi jääneet yhdistykset jatkavat edelleen toimintaansa varuskuntien lakkautuessa. Ne ovat kehittäneet erilaisia toimintamahdollisuuksia toteuttaakseen järjestön tehtävää, työtä suomalaisen varusmiehen hyväksi.

Lisätiedot:

Kauhavan Sotilaskotiyhdistys ry

Marja-Liisa Plukka

marjaliisa.plukka@gmail.com

Sotilaskotiliitto on 37 sotilaskotiyhdistyksen kattojärjestö, jonka tarkoituksena on sotilaskotiyhdistysten toimintaedellytysten tukeminen ja tätä kautta lisätä puolustusvoimissa ja rajavartiolaitoksessa palvelevien asevelvollisten viihtyvyyttä, edistää heidän henkistä kasvuaan ja lujittaa myönteistä maanpuolustusasennetta.