Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Jämnställdhet mellan könen inom gränsbevakningen och förvaltningen

Tulli

Jämnställdhet mellan könen inom gränsbevakningen och förvaltningen

Pressmeddelande.
Publicerad: 16.05.2016 kl. 10:00
Utgivare: Tulli

Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa (OSSE) ordnar ett seminarium i Helsingfors 17 – 18 maj 2016. Syftet är att starta ett projekt för att främja kvinnors representation i myndighetsverksamhet vid gränsen.

Seminariet samlar experter inom gränsbevakningen och Tullen samt jämställdhetsexperter från olika delar av OSSE-området och under seminariet presenteras olika rutiner inom OSSE-området samt olika modeller för genomförande för att öka representationen av kvinnor vid gränsmyndigheterna. Finland medverkar aktivt i projektet och i seminariet som nu ordnas vid Tullskolan.

Mera information:
Annika Pelkonen, Finland ständiga delegation vid OSSE, Wien, tfn +43 676 848 350 307
Pirjo Kotro, Tullen, tfn 040 332 2634

Finska tullen är en del av Europeiska unionens tullsystem. Tullen är ett ämbetsverk som resultatstyrs av finansministeriet. Tullen samverkar med näringslivet samt med finska och utländska myndigheter. Vid Tullen arbetar ca 2 200 personer.

Följ oss på Twitter och Facebook.

Upptäck resten av företagets pressmaterial

Mediapankki