Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Immonen erotettava tehtävistään

Immonen erotettava tehtävistään

Julkaistu: 26.07.2015 klo 16:05
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Sosialidemokraattiset Opiskelijat – SONK ry vetoaa Perussuomalaisten eduskuntaryhmään kansanedustaja Olli Immosen erottamiseksi. Facebookissa julkaistussa kommentissa Immonen kertoi ”haaveilevansa vahvasta valtiosta, joka voittaisi tämän painajaisen nimeltä monikulttuurisuus”. Lausunto on saanut tukea erityisesti kansallismieliseltä Suomen Sisulta.

“On käsittämätöntä, että Perussuomalaisten eduskuntaryhmä voi sivuuttaa olankohautuksella suoranaisen rasismin ja kiihottamisen kansanryhmää kohtaan”, ihmettelee SONKin puheenjohtaja Hanna Huumonen.

Kaiken lisäksi Immonen ajoitti kannanottonsa aivan Utøyan surmatekojen vuosipäivän ja Surucin itsemurhaiskujen läheisyyteen. Kansanedustaja ei voi toimia näin. Suomen perustuslaissa todetaan, ettei ihmisiä voi asettaa eriarvoiseen asemaan.

“Martin Luther King Jr. julisti vuonna 1963 kuuluisassa puheessaan, että hänellä on unelma kaikkien ihmisten tasa-arvosta. Meilläkin on unelma: maailma, jossa rasismi ja muukalaisviha ei enää kukoista”, päättää Huumonen.

SONK vaatii Perussuomalaisia osoittamaan, ettei puolue hyväksy rasismia. Tämän Perussuomalaiset voivat näyttää erottamalla Immosen eduskuntaryhmästään välittömästi.

Hanna Huumonen
Sosialidemokraattiset Opiskelijat – SONK ry