Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Ihmisoikeuksien päivän tietoisku toimittajille 10.12.2014 klo 9-10

Suomen Asianajajaliitto

Ihmisoikeuksien päivän tietoisku toimittajille 10.12.2014 klo 9-10

Kutsu.
Julkaistu: 28.11.2014 klo 11:13
Julkaisija: Suomen Asianajajaliitto

Suomen Asianajajaliitto, Simonkatu 12 B

Pikaoikeudenkäynnit ja syyteneuvottelut rantautuvat Suomeen.
Mistä oikein on kyse ja toteutuvatko perusoikeudet?

Asianajoa hengenuhalla. Asianajajan vaarallinen työ Pohjois-Kaukasiassa ja Kiinassa

Aiheista kertovat Asianajajaliitosta asianajajat Risto Sipilä, Antti Riihelä ja Satu Wartiovaara ja Amnestyn Suomen osastosta oikeudellinen asiantuntija Susanna Mehtonen.

Ilmoittaudu ennakkoon viimeistään 8.12.: viestinta@asianajajaliitto.fi

Lisätiedot: Janne Laukkanen, kehitys- ja viestintäpäällikkö, Suomen Asianajajaliitto, p. 040 588 1925, janne.laukkanen@asianajajaliitto.fi

P.S. Tilaisuudessa kerromme myös toimittajille suunnatusta oikeudenkäyntikoulutuksesta 12.1.2015 klo 9-13 Helsingissä. Tammikuun oikeudenkäyntikoulutuksessa tarjotaan rikosprosessin lyhyt oppimäärä helposti omaksuttavassa muodossa. Miten rikosprosessi etenee? Keitä ovat prosessin osapuolet? Mitä osapuolet voivat kertoa missäkin vaiheessa? Mitkä ovat syyttäjän, tuomarin ja asianajajan roolit?

Suomen Asianajajaliiton lakisääteisenä tehtävänä on säännellä ja valvoa asianajotoimintaa. Asianajajaliitto edistää asianajopalveluiden laatua, kouluttaa ja tukee asianajajia sekä osallistuu aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen. Asianajajaliitto on lailla perustettu julkisoikeudellinen yhteisö, jolla on lakisääteisiä tehtäviä. Asianajajaliitto ei ole rekisteröity yhdistys, ammattiliitto tai yrittäjäjärjestö. Vain Asianajajaliittoon kuuluva lakimies saa käyttää nimikettä asianajaja. Asianajajia on Suomessa 2 000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki