Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Demarinuoret vaatii elinkeinoelämältä tekoja: ”Pallo on yrittäjien päädyssä”

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuoret vaatii elinkeinoelämältä tekoja: ”Pallo on yrittäjien päädyssä”

Julkaistu: 26.03.2013 klo 12:32
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuoret odottaa elinkeinoelämän edustajilta tekoja kasvun ja työllisyyden edistämiseksi. Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen muistuttaa yrittäjäjärjestöjen kilpalaulannasta hallituksen kehysriihen alla. Räsäsen mukaan huutoon on nyt vastattu koko hallituksen toimesta.

- Ennen kehysriihtä yhteisöveron laskua vaadittiin EK:n, Suomen Yrittäjien sekä muiden yrittäjäjärjestöjen suulla. Veroalen luvattiin vahvistavan Suomen kilpailukykyä ja vauhdittavan talouskasvua. Hallitus reagoi huutoon ja alensi yhteisöveroa reilulla kädellä. Uudistuksen myötä Suomesta tulee matalan yritysverotuksen maa. Vaikeassa taloustilanteessa näin merkittävä yrittäjyyden kannustimien lisääminen on vahva kädenojennus elinkeinoelämän suuntaan. Hallitus osoitti, että Suomi on edelleen yrittäjämyönteinen maa, puheenjohtaja Räsänen toteaa ja jatkaa:

- Nyt on yrittäjien vuoro osoittaa vastuullisuutensa. Tarvitaan vahvaa sitoutumista suomalaiseen työhön ja rohkeiden investointien tekemiseen. Ei Suomi lähde nousuun passiivi-muotoisilla verbeillä vaan tarvitaan myös tekoja vaatimusten taakse. Ulkomaille ohjautuvien sijoitusten sijaan peräänkuulutan yrittäjiltä rohkeutta kehittää toimintojaan ja laajentaa yritystoimintaa kotimaassa. On yritysten vuoro pelata palloa yhteiseen maaliin, Räsänen linjaa.

Lisätiedot:
Joona Räsänen