Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Consultor mukana rakentamassa Valtiovarainministeriön, Valtioneuvoston, Valtioneuvoston kanslian ja Sosiaali- ja terveysministeriön verkkopalveluja

Consultor Finland Oy

Julkaistu: 18.06.2015 klo 07:15
Julkaisija: Consultor Finland Oy

Consultor on toteuttanut yhteistyössä ELY-keskusten sekä TE-toimistojen kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskus) ja Ambientia Oy:n kanssa verkkopalvelut Valtiovarainministeriölle, Valtioneuvostolle, Valtioneuvoston kanslialle ja Sosiaali- ja terveysministeriölle. Sivustojen kehitystyö aloitettiin huhtikuussa 2014. Valtioneuvoston ja Valtioneuvoston kanslian uudistuneet verkkosivut julkaistiin tammikuussa 2015 ja Valtiovarainministeriön verkkosivut helmikuussa 2015. Viimeisimpänä kesäkuun alussa julkaistiin Sosiaali- ja terveysministeriön verkkopalvelut.

stm_case

Kaikissa sivustoissa uudistus kattaa palvelun rakenteen, sisällön, toiminnallisuudet ja palvelut. Käyttöpalveluympäristö tulee Valtion omalta palveluntoimittajalta. Kehitystyö sivustoissa tulee vielä jatkumaan. Uudistus on osa kokonaisuutta, jossa ministeriöt siirtyvät käyttämään Valtioneuvoston yhteistä verkkoviestinnän mallia ja Liferay-julkaisujärjestelmällä toteutettua teknistä ratkaisua, YJAa. Sivustot ovat responsiivisia, ja sisältö skaalautuu päätelaitteen mukaan.

KEHA-keskus on valtakunnallinen, maantieteellisesti hajautetulla toimintamallilla ja verkostomaisesti toimiva ELY-keskusten sekä TE-toimistojen kehittämis- ja hallintopalveluja tuottava virasto. Yhteistyö Consultorin  ja KEHA-keskuksen kanssa on alkanut vuonna 2011 ja sen tuloksena on julkaistu mm. seuraavat palvelut: Yritys-Suomi, Oma Yritys-Suomi, TE-toimistojen paikalliset sivut sekä Energiaviraston verkkopalvelu.

Consultor Finland Oy on vuonna 2004 perustettu suomalainen edelläkävijä verkostomaisen IT-projektinhallinnan ja teknisen konsultoinnin toimialueilla. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli noin 7,3 MEur ja tuloksemme voitollinen. Asiakkainamme on julkisen ja yksityisen sektorin organisaatioita, joiden hankkeisiin osallistumme eri rooleissa. Consultorin tehtävä on varmistaa asiakkaille tärkeiden IT-projektien onnistuminen ja siten rakentaa reippaampaa, tehokkaampaa ja toimivampaa Suomea – asiakkaiden menestyksen siivittämänä.

www.consultor.fi

Heikki Heikkilä, Tietohallintojohtaja, ELY-keskusten sekä TE-toimistojen kehittämis- ja hallintokeskus
heikki.heikkila@ely-keskus.fi

Markus Andersson, Toimitusjohtaja, Consultor Finland Oy