Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » 107-vuotias sotaveteraani sai ensimmäisen kunniamerkkinsä

Sotaveteraaniliitto

107-vuotias sotaveteraani sai ensimmäisen kunniamerkkinsä

Julkaistu: 08.05.2015 klo 15:48
Julkaisija: Sotaveteraaniliitto

107-vuotias sotaveteraani sai ensimmäisen kunniamerkkinsä

Luovuttajana 11-vuotias liiton nuorin jäsen

Sotiemme 1939-45 vanhimmalle, sotaveteraani Toivo Rantalalle luovutettiin 8. toukokuuta Tasavallan presidentin myöntämä SVR M1-kunniamerkki Kouvolan Elimäellä. Luovuttajina olivat liiton nuorin kannattajajäsen, lappeenrantalainen Eelioliver Mayle, Kymenlaakson Sotaveteraanipiirin toiminnanjohtaja Toivo Hartikainen ja liiton toiminnanjohtaja Markku Seppä.

Toivo Rantala on hyvämuistinen sotaveteraani, joka tekee edelleen päivittäisen kävelylenkin. Nuoremmille hän sanoi Venäjästä: Kannattaa pitää ystävät lähellä ja viholliset kaukana. Vaikka ideologia muuttuu, maa ei siitä muuksi muutu.

Uutinen on Sotaveteraaniliiton facebook-sivuilla osoitteessa https://www.facebook.com/sotaveteraaniliitto

Kuvat ovat vapaasti käytettävissä.

Toiminnanjohtaja Markku Seppä
markku.seppa@sotaveteraaniliitto.fi
(09) 6126 2012, 0400 921 332

Suomen Sotaveteraaniliitto ry on Suomen sotiin 1939–1945 osallistuneita miehiä ja naisia yhdistävä valtakunnallinen järjestö. Liitto valvoo ja parantaa sotiemme veteraanien yhteiskunnallisia etuja.

Sotaveteraanit ovat kunniakansalaisiamme. He ovat puolustaneet maamme itsenäisyyttä ja vapautta. Sotaveteraanit, heidän puolisonsa ja leskensä haluavat elää mahdollisimman pitkään kotonaan. Sotaveteraanijärjestön tehtävänä on edistää toimia, joilla veteraanien itsenäistä kotona selviytymistä parannetaan.

www.sotaveteraaniliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon