Etusivu » Tiedotteet » Energia » Yli 600 arkkitehtia ja suunnittelijaa koolla Oulussa ja Helsingissä

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Yli 600 arkkitehtia ja suunnittelijaa koolla Oulussa ja Helsingissä

Julkaistu: 08.01.2013 klo 15:06
Julkaisija: Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Pilkington, Sapa, Inlook, Kone, Dorma ja Seloy olivat kutsuneet Oulun Scandic hotelliin n. 100  ja Finlandiataloon Helsinkiin yli 500 arkkitehtia ja suunnittelijaa vuotuiseen joulutapahtumaan.

Joululounas-nimellä kulkevassa tapahtumassa yritysten edustajat esittelevät jouluisissa merkeissä uutuustuotteitaan, rakentamisen tekniikoita ja käytännön tapoja soveltaa niitä arkkitehtuurissa.

Rakennusmateriaalien kuten esim lasin ja lasitusjärjestelmien valmistajat tarjoavat yhä laajemman valikoiman ratkaisuja moderneihin rakennuksiin. Tarkoituksena on helpottaa arkkitehteja oppimaan uusimpia lasiominaisuuksia, jotta he voivat valita parhaimmat ratkaisut suunnittelemiinsa kohteisiin.

Nämä joululounasseminaarit ovat yksi tärkeä viestintäkanava jossa voimme jakaa asiantuntemusta ja samalla kerätä näkemyksiä käytännön sovelluksista suunnittelussa ja toteutuksessa. Seminaarin osallistujat saavat tietoa mm miten energiatehokkaita nykyiset lasituotteet ovat, miten ne parantavat rakennusten turvallisuutta ja mukavuutta vähentäen ilmastoinnin tai lämmityksen tarvetta.

Tärkeää on myös se, että arkkitehdit tapaavat toisiaan jouluisissa merkeissä ja vaihtavat ajatuksiaan kuluneesta vuodesta.

Pilkingtonilla oli tapahtumissa kaksi keskeistä teemaa: Pilkington anti-condensation glass eli huurtumaton lasi. Toisena teemana oli suunnittelijan vapaus eli ”kun kerrot mitä haluat niin me löydämme ratkaisun”.

Lisätietoa ja mahdollisia kuvia:

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Mervi Paappanen                            Juha Rahikkala
mervi.paappanen@fi.nsg.com           juha.rahikkala@fi.nsg.com
050-5546577                                040-8376973

Markku Laiho
markku.laiho@fi.nsg.com

Pilkingtonin nimi on liitetty läheisesti lasiin jo vuodesta 1826. Vuonna 2006 japanilainen NSG Group osti Pilkington plc:n ja nimi Pilkington säilytettiin NSG Groupin rakennus- ja autolasipuolen tuotenimenä. Laajentunut NSG Group on yksi maailman suurimmista lasin ja lasituotteiden valmistajista rakennusteollisuudelle, autoteollisuudelle ja erikoislasisektorille. Valmistustoimintaa on 29 maassa, neljässä maanosassa ja myyntiä noin 130 maassa. Tilivuonna joka päättyi 31.3.2012 NSG Group raportoi myynniksi noin 5 miljardia euroa. NSG Groupin liikevaihdosta 41 % tuli Euroopasta, 29 % Japanista, 14 % Pohjois-Amerikasta ja 16 % muualta maailmasta. www.pilkington.fi