Etusivu » Tiedotteet » Energia » Valtaosaan Elenia alueen taajamia sähköt sunnuntaina

Elenia

Valtaosaan Elenia alueen taajamia sähköt sunnuntaina

Julkaistu: 22.11.2015 klo 18:26
Julkaisija: Elenia

Elenia saa valtaosaan taajamia sähköt päälle sunnuntain puolella. Sähköttömien asiakkaiden määrä laskee kohti 30 000.

Asentajaryhmien lisäksi lumikuormaista puustoa raivaa illan aikana kymmenkunta monitoimimetsäkonetta eli motoa, joiden työskentelyä pimeä ei juurikaan hidasta. Motot ovat käytössä Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa alueilla, joilla tilanne on vaikein. Motot raivaavat puustoa erityisesti alueilla, joilla lumen kaatamia puita on laajalti suuria määriä. Motot jatkavat raivausta koko alkuviikon.

Samoin helikopterit ovat olleet sunnuntaina mukana raivaustyössä. Huomenna niitä on käytössä kymmenkunta. Kaksi  raivaa sahalla puustoa ja kaksi pudottaa lunta paaluilla. Loput jatkavat sähköverkon vika-alueiden kartoitusta. Helikopterilennoilla merkityille raivausalueille saadaan tehokkaasti ohjattua työryhmiä töihin.

Laajamittainen sähköverkon palauttaminen normaaliin toimintaan jatkuu alkuviikon arviolta keskiviikkoon saakka. Puita verkolla on tuhansittain.

Pahoittelemme vaikeaa tilannetta, joka aiheuttaa laajalti harmia ja ongelmia

Klo 18.00 kunnat, joissa sähköttömiä asiakkaita enemmän kuin 30

Akaa 68, Asikkala 269, Forssa 52, Hartola   73, Hattula 766, Heinola 348, Humppila 20, Hämeenkyrö 33, Hämeenlinna 1392, Ikaalinen 164, Juupajoki 629, Jyväskylä 2229, Jämsä 2981, Kalajoki 13, Kangasala 3366, Karkkila 85, Keuruu 34, Kuhmoinen 2537, Lappajärvi 38, Lempäälä 229, Loppi 264, Muurame 139, Mänttä-Vilppula 1536, Orivesi 3677, Padasjoki 560, Petäjävesi 208, Pirkkala 53, Pälkäne 1560, Ruovesi 1887, Sysmä 522, Tammela 1240, Urjala 263 Valkeakoski 90, Virrat 178, Ylöjärvi 981

Kuva vapaasti käyttöön.

Varoitus

Johdoilla roikkuviin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Sekä raivaus- että korjaustyöt ovat turvallisuussyistä ehdottomasti ammattilaisten työtä.

Mikäli sähköjen palauduttua kiinteistön sähköverkko käyttäytyy oudosti, esimerkiksi valot palavat normaalia kirkkaammin tai himmeämmin, saattaa syynä olla sähköverkon nollajohtimen katkeaminen. Tästä voi seurata laitevaurioita, tulipalo ja pahimmillaan sähköiskun vaara. Näissä tilanteissa kannattaa heti katkaista sähkö pääkytkimestä ja ottaa yhteys Elenian vikapäivystykseen 020 690 911.

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki