Etusivu » Tiedotteet » Energia » Uusi edullisempi tapa korvata öljy pelletillä – esittelytilaisuus Juvalla 2.7. klo 10

Suur-Savon Sähkö Oy

Kutsu.
Julkaistu: 29.06.2015 klo 11:18
Julkaisija: Suur-Savon Sähkö Oy

Juvalla Tirrolan lämpökeskuksessa käynnistetään parhaillaan uutta pelletinpolttojärjestelmää. Aikaisemmin raskasta polttoöljyä käyttänyt lämpökeskus käyttää nyt kokonaan kotimaista biopolttoainetta.

– Konsepti on edistyksellinen ja Suur-Savon Sähkö on toteuttamassa sitä ensimmäisten joukossa, kertoo projektin vetäjä, tuotantopäällikkö Harri Karhu.

Lämpökeskuksen vanhan öljypolttimen tilalle vaihdettiin pellettipoltin. Olemassa olevan öljykattilan hyödyntäminen pellettipolttimen kanssa on uuden laitoksen rakentamiseen verrattuna huomattavasti edullisempi ratkaisu. Vastaavia referenssejä on Suomessa vasta muutamia. Tirrolassa järjestelmää otetaan parhaillaan käyttöön ja ensivaikutelmat ovat myönteiset.

Kutsumme lehdistön tutustumaan Tirrolan lämpökeskukseen torstaina 2.7.2015 klo 10.00. Osoite Teollisuustie 4 B, Juva. Liiketoimintajohtaja Heikki Tirkkonen ja tuotantopäällikkö Harri Karhu esittelevät pelletinpolttojärjestelmää ja kertovat projektista tarkemmin.

Tervetuloa!

Lisätietoja: tuotantopäällikkö Harri Karhu, p. 0400 756 280, harri.karhu@sssoy.fi

Suur-Savon Sähkö on energiakonserni, joka myy ja tuottaa energiaa sekä huolehtii sen toimituksesta Päijänteen itäpuolisella Järvi-Suomen alueella. Konserni toimittaa sähkö- ja lämpöenergiaa yli 100 000 asiakkaalle yhteensä 2 500 GWh vuodessa. Konsernin liikevaihto on 188 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä 270.