Etusivu » Tiedotteet » Energia » Tykkylumi Hämeessä, Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa ohi – tavoitteena kaikille sähköt illan aikana

Elenia

Julkaistu: 25.11.2015 klo 16:34
Julkaisija: Elenia

Tykkylumitilanne Hämeessä, Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa on ohi lauhan sään ja sateen vuoksi. Päivän aikana lumikuormasta vapautunut puusto on nostanut runkojaan pystyyn oikaistakseen takaisin metsään pois sähköverkon johtoalueilta. Eri puolilla aiemman tykkylumen aluetta on tästä syystä päivän mittaan tullut uusia sähkökatkoja.

Tavoitteemme on illan aikana saada sähkönjakelu kuntoon. Metsäisissä maastoissa puusto sähköverkon lähellä kuitenkin elää ja edelleen uudet yksittäiset katkot ovat mahdollisia.

Lumikuormien sähkökatkojen hyvitykset ja korvaukset automaattisesti

Elenia maksaa omaa vapaaehtoista hyvitystä yli 6 tuntia kestäneistä sähkökatkoista sekä lakisääteistä vakiokorvausta yli 12 tunnin sähkökatkoista. Nämä hyvitykset ja korvaukset maksamme asiakkaillemme automaattisesti sähkölaskulla kuuden kuukauden kuluessa. Hyvityksiin ja korvauksiin voi perehtyä nettisivuillamme tästä: http://www.elenia.fi/sahko/korvaukset.

Pahoittelemme syvästi Elenian alueelle osuneen tykkylumen aiheuttamien sähkökatkojen aiheuttamaa harmia ja ongelmia. Kiitämme asiakkaitamme, urakoitsijoittemme asentajia ja muuta henkilöstöä, metsureita, kuntia, pelastuslaitoksia, teleoperaattoreita sekä kaikkia kanssamme töitä tehneitä yhteistyöstä ja kärsivällisyydestä.

Lisätietoja: Heini Kuusela-Opas, viestintäjohtaja, puh. 040 56243335, Elenia Oy

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki