Etusivu » Tiedotteet » Energia » Tervetuloa Masiinamessuille 10.–12.6.2011 – Ota osaa turvekeskusteluun ja kokeile vaikka kaivukonetta!

Kutsu.
Julkaistu: 30.05.2011 klo 16:02
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Suurelle yleisölle suunnattu kesäinen messutapahtuma Honkajoella Pesämäen Moottoriurheilukeskuksessa tarjoaa mahdollisuuden osallistua, kokea ja kisata. Näytteilleasettajia on ilmoittautunut mukaan lähemmäs kaksi sataa. Uutuustuotteista pääsevät nauttimaan niin maarakennuksen ammattilaiset kuin kotipuutarhuritkin. Luvassa on myös työnäytöksiä ja yleisöluentoja niin metsästä, energiasta kuin viherrakentamisestakin.

Masiinamessut avaa Satakunnan maakuntajohtaja Pertti Rajala perjantaina 10.6.2011 klo 13. Messujen pääteemaan turpeeseen pureudutaan heti avajaisten jälkeen paneelikeskustelussa klo 14–15. Paneelissa otetaan esille suoalueiden hyödyntäminen ja turpeen monimuotoiset käyttömahdollisuudet sekä ympäristönsuojelullisesta että taloudellisesta näkökulmasta.

Turve ja tulevaisuus -paneeliin ottavat osaa muun muassa Vapon hallintoneuvoston puheenjohtaja Juha Korkeaoja, Satakunnan maakuntajohtaja Pertti Rajala sekä turveyrittäjä Heikki Rantanen Satakunnasta. Paneelin puheenjohtajina toimivat Satakunnan Viikon päätoimittaja Kim Huovinlahti ja honkajokelainen turveperäisen maa- ja metsätalouden harjoittaja Hannu Uusihonko.

Messuilla kilpaillaan perinteisesti lauantaina maarakennuskoneenkuljettajien SM-tittelistä. Lauantai-iltana Pesämäessä ajetaan Masiina ATV SM-Motocross. Tämän vuoden uutuuslaji on Traktoriajon kansallinen taitoajokilpailu sunnuntaina. Lapsille suunnattu IKH Grand Prix -potkutraktorikisa on kerännyt joka vuosi satoja osallistujia. Kisaa järjestetään joka päivä.

Yleisöllä on mahdollisuus kokeilla kartingia ja kaivukoneella ajoa tai lähteä helikopterilennolle.

Messuohjelman, päivitetyn näytteilleasettajaluettelon ja muun messuinfon löydät osoitteesta www.masiinamessut.fi.

Ilmoittaudu mukaan messuille www.masiinamessut.fi > mediainfo. Kokoamme sinulle valmiiksi infopaketin messuista sekä autamme tarvittaessa juttuideoiden ja haastateltavien löytämisessä.

Lämpimästi tervetuloa!

Susanna Kallama, tiedotus, p. 040 587 2445, susanna.kallama@kumppania.fi

Kyösti Kangas, masiinajohtaja, p. 0400 127 129, kyosti.kangas@masiinamessut.fi

Hannu Uusihonko, turvepaneeli, p. 040 545 1215, hannu@uusihonko.fi

Valtakunnalliset Masiinamessut järjestetään jälleen 10.–12. kesäkuuta Honkajoella Pesämäen Moottoriurheilukeskuksessa. Tarjontaa on järeistä ammattikoneista pieniin ja ketteriin puutarhakoneisiin. Luvassa on myös karting-ajoa, SM-motocrossia, lasten potkutraktorikilpailu sekä työnäytöksiä, tietoiskuja, helikopterilennätystä ja kaivukoneella ajoa. Messualue on avoinna klo 10–17. Liput 12 euroa, alle 15-vuotiaat ilmaiseksi.