Etusivu » Tiedotteet » Energia » SHIPSU –verkkopalvelu yhdistää meriteollisuuden ammattilaiset

SHIPSU

SHIPSU –verkkopalvelu yhdistää meriteollisuuden ammattilaiset

Julkaistu: 08.06.2012 klo 09:00
Julkaisija: SHIPSU

SHIPSU –verkkopalvelu pyrkii yhdistämään meriteollisuuden globaalit toimijat keskitettyyn verkostoon. Kesäkuun alussa 2012 lanseerattu palvelu pyrkii yhdistämään hajanaista laivateollisuuden tavaran- ja palveluntoimittajien sekä ostajien kenttää.

Toisin kuin tavallisissa rakennusmateriaaleissa, laivateollisuuden käyttöön tulevat materiaalit tulee pääasiassa olla kansainvälisesti sertifioituja. Tämän takia kyseisen alan materiaalitarpeet ovat erikoisia ja niiden hankkiminen on usein haastavaa. Ostajiksi luokitellaan ammattilaiset telakoilla, laivojen omistajat ja merenkulkijat, jotka vaativat ylläpitopalveluita ja materiaaleja merillä oleville aluksille.

Tavaran- ja palveluntoimittajien tukena

Palvelun tarjoama "Provider Profile" on suunnattu yrityksille, jotka myyvät valikoimiaan laivanrakennukseen, -ylläpitoon ja –korjaukseen. Näille käyttäjille tarjotaan mahdollisuus lisätä palveluun tarkentavia tietoja yrityksestään, tuotteistaan ja palveluistaan tekstin, kuvien, videoiden, sertifikaattien ja referenssien muodossa. Helposti saavutettavissa oleminen tarkoittaa, että ostajaosaporras voi tehdä suoria tilauksia alkulähteeltä, joka lisää tehokkuutta ja laskee kustannuksia.

Helpotusta hankintatoimeen

Ostajille palvelu tarjoaa "Buyer Profile" –puolen, joka mahdollistaa pääsyn tarkastelemaan meriteollisuuden tuotteita ja palveluja, joita palvelun varmentamat yrityksen tarjoavat. Palvelun tarkoituksena on tehdä ostajien toiminnoista entistä yksinkertaisempia ja aikaa säästävämpiä.

Kotina Suomi, kauppapaikkana koko maailma

Palvelun tarkoitus on muokata erikoistoimialan globaali hankintatoimi mahdollisimman yksinkertaiseksi. Palvelu on selainpohjainen ja sekä toimittajat että ostajat voivat kirjautua siihen maailmanlaajuisesti kunhan heiltä löytyy internet-yhteys. Palvelua on testattu ja kehitetty tulevien asiakkaiden tarpeiden mukaan. Tämä tarkoittaa, että palvelu on käytettävissä myös alusten satellittiyhteyksien kautta. Palvelun vastaanotto on ollut ostajapuolella erittäin hyvää ja nämä tahot ovat kokeneet sen tuovan ratkaisun hankinnassa olleisiin ongelmiin. Palvelu on kehitetty Suomessa ja sen tuo maailmanlaajuisen ratkaisun tämän erikoistoimialan tarpeisiin.

Lisätietoja antavat,

Mikko Varjanne - Operatiivinen johtaja / perustaja

mikko@shipsu.com / +358 207 871 010

Hannu Luoto - Toimitusjohtaja / perustaja

hannu@fcr-finland.fi / +358 207 871 013

www.shipsu.com

SHIPSU-verkkopalvelun takana on Oy FCR Finland Ltd, joka on vastikään palkittu European day of the Entrepreneur ”Growth in Sight”-palkinnolla. Yritys vastaanotti palkinnon 6. kesäkuuta 2012 nopeasta kasvustaan ja siitä, että yritys on mahdollistanut myös muiden alan yritysten kansainvälistymisen. SHIPSU -verkkopalvelun päätarkoitus on lisätä meriklusterin yritysten mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla. Yritys on laajalti verkottunut laivateollisuudessa ja haluaa verkkopalvelun kautta hyödyttää myös muita toimijoita.