Etusivu » Tiedotteet » Energia » Sähkökatkojen korjaus etenee – sähköttömien määrä Elenian verkossa alle 40 000

Elenia

Sähkökatkojen korjaus etenee – sähköttömien määrä Elenian verkossa alle 40 000

Julkaistu: 22.11.2015 klo 15:48
Julkaisija: Elenia

Sähkökatkojen viankorjaus ja sähköverkon raivaus lumen kaatamasta puustosta on päivän aikana edennyt ja iltapäivällä sähköttä on Elenian alueella alle 40 000 asiakasta. Päivän aikana asentajien ja metsureiden lisäksi sähköverkkoa on raivattu monitoimimetsäkoneiden ja helikoptereiden avulla.

Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa sähköverkkoa raivataan parhaillaan lumenpudotuspaaluilla ja sahoilla varustetuilla helikoptereilla, jotka pudottavat lunta sähköverkolta ja raivaavat sähköverkkoja painavaa puustoa. Motot raivaavat tehokkaasti kohteita, joissa poistettavaa puustoa on runsaasti.

Sähkökatkojen karttapalvelun vika on paikannettu ja kartan toimivuutta testataan. Kartta saadaan uudelleen käyttöön näillä näkymin alkuillasta.

Tiedotamme sähkökatkotilanteen muutoksista verkkosivuillamme, Facebookissa ja Twitterissä.

Klo 15.30 kunnat, joissa sähköttömiä asiakkaita enemmän kuin 30

Akaa 542, Asikkala 80, Forssa 117, Hartola 86, Hattula 1204, Humppila 20, Hämeenkyrö 33, Hämeenlinna 2219, Ikaalinen 172, Jokioinen 17, Juupajoki 1538, Jyväskylä 3665, Jämsä 3956, Kangasala 4376, Karkkila 287, Keuruu 34, Kuhmoinen 2827, Lappajärvi 38, Lempäälä 416, Loppi 580, Muurame 372, Mänttä-Vilppula 2563, Orivesi 4136, Padasjoki 1038,  Petäjävesi 378, Pirkkala 53, Pälkäne 2551, Ruovesi 2053, Saarijärvi 37, Sysmä 914, Tammela 1530,  Urjala 479, Valkeakoski 90, Virrat 197, Ylöjärvi 1022

Lisätietoa: Heini Kuusela-Opas, viestintäjohtaja, puh. 040 562 4335, Elenia Oy

Varoitus

Johdoilla roikkuviin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Sekä raivaus- että korjaustyöt ovat turvallisuussyistä ehdottomasti ammattilaisten työtä.

Mikäli sähköjen palauduttua kiinteistön sähköverkko käyttäytyy oudosti, esimerkiksi valot palavat normaalia kirkkaammin tai himmeämmin, saattaa syynä olla sähköverkon nollajohtimen katkeaminen. Tästä voi seurata laitevaurioita, tulipalo ja pahimmillaan sähköiskun vaara. Näissä tilanteissa kannattaa heti katkaista sähkö pääkytkimestä ja ottaa yhteys Elenian vikapäivystykseen 020 690 911.

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki