Etusivu » Tiedotteet » Energia » Säästä jopa satasia: näin teet parhaan sähkösopimuksen!

MyyAsuntoni.fi

Säästä jopa satasia: näin teet parhaan sähkösopimuksen!

Julkaistu: 22.12.2014 klo 08:00
Julkaisija: MyyAsuntoni.fi

Sähkösopimuksen tekeminen on tänä päivänä erittäin vaivatonta ja helppoa. Päivi Sarjanen Vattenfallilta kertoo MyyAsuntoni.fi-verkkopalvelun blogissaan, mitä pitää ottaa huomioon uutta sähkösopimusta solmittaessa.

Sähköenergian toimittajan voit valita itse. Sähkö muodostuu kahdesta tekijästä: sähkön siirtopalvelusta ja sähköenergiasta. Siirtopalvelu on maksua sähkön kuljetuksesta kotiisi. Se ostetaan aina oman alueen sähköverkkoyhtiöltä eikä sitä voi kilpailuttaa. Vaikka vaihdat sähköyhtiötä, sähkön siirtomaksu pysyy ennallaan.

40–50 % sähkölaskusta on sähköenergian osuutta. Sähkön voi ostaa vaikka toiselta puolelta maata toimivalta sähkönmyyjältä, eikä sillä ole vaikutusta sähkön laatuun. Luotettava sähkönmyyjä toimii viranomaisten kanssa sovittujen pelisääntöjen mukaan sekä eettisesti oikein.

Voit valita sähkön tuotantotavan sekä kestoltaan itsellesi sopivan sopimuksen. Mieti, millä tavoin tuotettua sähköä haluat käyttää. Fossiilisten polttoaineiden sijaan voit valita ekologisen tuuli- tai vesisähkön.

Voit myös valita kestoltaan erilaisen sopimuksen. Jos arvostat vakaata sähkönhintaa, hyvä ratkaisu on solmia määräaikainen, kiinteähintainen sähkösopimus. Sähkölasku pysyy tasaisena, vaikka sähkön markkinahinta nousisi. Halutessasi toistaiseksi voimassa olevan sähkösopimuksen, laskusi perustuu todelliseen tuntikulutukseen ja voimassa olevaan sähkön hintaan.

Lue koko blogi: http://blogi.myyasuntoni.fi/blog/2014/12/10/nain-teet-sahkosopimuksen-uuteen-kotiin/

MyyAsuntoni.fi on Suomen kattavin kiinteistönvälittäjäportaali, jossa on mukana yli 500 kiinteistönvälittäjää. Sivustolla olevassa blogissa julkaistaan viikoittain mielenkiintoisia blogikirjoituksia eri alojen asiantuntijoilta asumiseen ja muuttamiseen liittyen.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Jussi Hietaranta, jussi@myyasuntoni.fi, 040-7368747, www.myyasuntoni.fi, facebook.com/myyasuntoni