Etusivu » Tiedotteet » Energia » Pohjolan Voima valitsi Silta Oy:n kumppanikseen toimittamaan operatiiviset HR-palvelut sekä palkanlaskennan

Julkaistu: 08.01.2013 klo 10:00
Julkaisija: Silta Oy

Pohjolan Voima, Suomen toiseksi suurin sähköntuottaja ja yksityinen energia-alan konserni, on valinnut Silta Oy:n palkkapalveluiden kokonaisvaltaiseksi ulkoistuskumppaniksi. Sopimus sisältää Pohjolan Voiman noin 500 työntekijän palkkojen ulkoistuksen sekä operatiiviset HR-palvelut kokonaisuudessaan. Varsinaisen ulkoistetun palkkapalvelun lisäksi sopimukseen kuuluvat HR-pääkäyttäjä-, raportointi- sekä matkalasku- ja kuluhallintapalvelut.

Silta Oy toimittaa Pohjolan Voimalle kaikenkattavan palkka- ja HR-palvelun, joka yhdistää henkilöstöhallinnon, rekrytoinnin, osaamisenhallinnan ja kehityskeskustelut johdonmukaiseksi kokonaisuudeksi. Tämän palvelun avulla henkilöstötiedot ovat aina ajan tasalla, oikeiden henkilöiden saatavilla ja monipuolisesti raportoitavissa.

– Lähdimme kehittämään tukitoimintojamme vuoden 2011 kesällä, ja tarkastelimme palkka- ja HR-palveluja osana projektia. Projektin lopputuloksena teimme päätöksen hankkia nämä palvelut kumppanin kautta, kertovat henkilöstöjohtaja Merja Tyrväinen ja tietohallintopäällikkö Pekka Törmänen Pohjolan Voimasta.

– Kumppania etsittäessä tärkeimmiksi kriteereiksi nousivat joustavat palvelukokonaisuudet, jotka muuttuvat liiketoiminnan vaatimusten mukaisesti. Kattavan vertailun jälkeen totesimme Silta Oy:n palveluiden vastaavan parhaiten tarpeitamme, sillä Sillan palvelut ovat helppokäyttöisiä, käyttäjäystävällisiä ja kattavat myös tulevaisuuden tarpeemme. Hyvin alkanut yhteistyö vahvistaa käsitystämme siitä, että olemme tehneet oikean ratkaisun,  korostavat Tyrväinen ja Törmänen.

– Meillä ei entuudestaan ole energia-alan asiakkaita, joten odotamme hedelmällistä yhteistyötä Pohjolan Voiman kanssa. Sillan tavoitteena on Pohjolan Voiman, kuten muidenkinasiakkaidemme, tukeminen niin, että he voivat keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa, kommentoi Silta Oy:n toimitusjohtaja Kari Partanen.

Silta Oy
Toimitusjohtaja Kari Partanen, puh. 020 759 5500, kari.partanen(at)silta.fi

Pohjolan Voima
Talousjohtaja Minna Korkeaoja, puh. 09 693061, minna.korkeaoja@pvo.fi

Henkilöstöjohtaja Merja Tyrväinen, puh. 09 693061, merja.tyrvainen@pvo.fi

Pohjolan Voima

Pohjolan Voima on suomalainen energiayhtiö, joka tuottaa sähköä ja lämpöä osakkailleen vesivoimalla, lämpövoimalla ja ydinvoimalla. Hallitsemme voimalaitosten koko elinkaaren luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristöä säästäen. Sähköntuotantomme kattaa 20 % Suomen kokonaiskulutuksesta ja toimimme yli 20 paikkakunnalla.

Silta Oy

Silta Oy on kasvava asiantuntijaorganisaatio ja alansa markkinajohtaja, joka antaa asiakkaalle mahdollisuuden keskittyä ydintoimintaansa tarjoamalla proaktiivista, joustavaa ja korkealaatuista HR-, palkka- ja taloushallinnon palvelua. Monet johtavat yritykset, koosta riippumatta, ovat jo valinneet meidät osaavaksi kumppanikseen ja osaavat ammattilaiset työnantajakseen.