Etusivu » Tiedotteet » Energia » Myyasuntoni.fi: 3 syytä, miksi lämpöpumppujen suosio räjähtää vuonna 2015

MyyAsuntoni.fi

Myyasuntoni.fi: 3 syytä, miksi lämpöpumppujen suosio räjähtää vuonna 2015

Julkaistu: 10.03.2015 klo 08:00
Julkaisija: MyyAsuntoni.fi

Lämpöpumppuja hankittiin suomalaisiin koteihin vuonna 2014 huimat 67 000 kpl. Se on 10 % enemmän kuin vuonna 2013. Matti Perkkiö Lämpöykkösestä kertoo MyyAsuntoni.fi-verkkopalvelun blogissaan kolme syytä, jotka myötävaikuttavat lämpöpumppujen suosion räjähtämiseen vuonna 2015.

Öljylämmitys on edelleen liian kallista

Koska öljylämmityksen vaihtaminen maalämpöön on keskimäärin noin 20 000 euron investointi, moni kaipaa edullisempia ratkaisuja, joilla voisi silti säästää lämmityskuluissa. "Öljykattilan rinnalle kytkettävästä ilma-vesilämpöpumpusta ennustan vuoden 2015 lämpöpumppuhittiä", kertoo Perkkiö. Ilma-vesilämpöpumpun saa öljy- tai sähkölämmityksen rinnalle asennettuna alle 10 000 euron ja se säästää lämmityskuluista 50%. Karkeasti 3000 euron öljy- tai sähkölasku muuttuu 1500 euron lämmityslaskuksi.

Kaukolämmön hinnannousu 10 vuoden aikana on jopa yli 100%

Kaukolämmön hinta on kallistunut kolminkertaista vauhtia palkkoihin ja kuluttajahintoihin verrattuna. Monella paikkakunnalla kaukolämpö on huomattavasti kalliimpaa verrattuna öljy- tai sähkölämmitykseen.

Viihtyisä koti on in - asumismukavuudesta tuli megatrendi

Nykyinen sukupolvi ostaa puun mieluiten valmiiksi kuivattuna, pilkottuna ja mielellään myös takan eteen kannettuna, mikä ei enää ole edullista. Takan lämmitys on lähinnä tunnelman luoja pakkasiltoihin. Lämpöpumpuista on tulossa sekä energiansäästön että asumismukavuuden uusi standardi.

Lue koko blogi: http://blogi.myyasuntoni.fi/blog/2015/03/09/3-syyta-miksi-lampopumppujen-suosio-kasvaa-vuonna-2015/

MyyAsuntoni.fi on Suomen kattavin kiinteistönvälittäjäportaali, jossa on mukana yli 500 kiinteistönvälittäjää. Sivustolla olevassa blogissa julkaistaan viikoittain mielenkiintoisia blogikirjoituksia eri alojen asiantuntijoilta asumiseen ja muuttamiseen liittyen.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Jussi Hietaranta, jussi@myyasuntoni.fi, 040-7368747, www.myyasuntoni.fi, facebook.com/myyasuntoni, twitter.com/myyasuntonifi