Etusivu » Tiedotteet » Energia » Lehto-konserniin kuuluva Optimikodit Oy on ostanut Dometalot Oy:n liiketoiminnan

Lehto

Julkaistu: 10.06.2016 klo 09:33
Julkaisija: Lehto

Lehto-konserniin kuuluva Optimikodit Oy on ostanut energiatehokkaisiin rakenneratkaisuihin keskittyneen Dometalot Oy:n liiketoiminnan. Liiketoimintakaupassa Lehdolle siirtyy muun muassa tavanomaisia liiketoimintaan liittyviä sopimuksia, aineettomia oikeuksia ja 13 työntekijää. Dometalot Oy:n henkilökunta jatkaa vanhoina työntekijöinä. Ostetun liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2015 oli noin 1,5 miljoonaa euroa.

Dometalot Oy on kehittänyt ratkaisuja matalaenergiataloihin ja uusiin menetelmiin tuottaa pientaloja.

Yhtiön kehittämä seinäratkaisu on hyödyllisyysmallisuojattu ja siinä runko ei lainkaan läpäise eristerakennetta. Kyseinen seinärakenne on A-energialuokan määräykset täyttävä energiatehokkain ratkaisu.

Dometalot Oy:n tuotantotilat sijaitsevat Siikajoella. Optimikodit Oy:n toimitusjohtaja Erkki Päkkilä on tyytyväinen ostetun yrityksen innovaatioihin ja yrittäjämäiseen vastuunkantoon. ”Liiketoimintakauppa lisää merkittävästi rakentamiskapasiteettia”, toteaa Päkkilä tyytyväisenä.

Dometalot Oy:n yrittäjät Mikko Karhumaa ja Jaakko Räisänen ovat luottavaisia, että suuremman yrityksen resursseissa innovaatiot saadaan asiakkaiden käyttöön. Dometalot toimii jatkossa LEHTO-brändin alla keskittyen aluerakennuskohteisiin kasvupaikkakunnilla. Lehto Group Oyj ei jatkossakaan toimita yksittäisiä pientaloja.

Dometalot Oy:n asuntomessutalon avulla Lehto hakee tunnettuutta asuntotuottajana.

Liiketoiminnan hankinnalla ei ole merkittävää vaikutusta Lehdon vuoden 2016 liikevaihtoon, tulokseen tai taloudelliseen asemaan.

Erkki Päkkilä

Toimitusjohtaja, Optimikodit Oy

0400 618 565

Lehto (ent. Päätoimija) on rakennus- ja kiinteistöalan konserni, jonka talousohjattu toimintamalli perustuu asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaiseen, kustannustehokkaaseen suunnitteluun ja rakentamiseen. Talousohjattu toimintamalli tehostaa rakentamisen yleisiä käytäntöjä, tuottaa asiakkaalle aika- ja kustannushyötyjä sekä varmistaa rakentamisen korkean laadun. Lehto-konserniin kuuluu kempeleläisen emoyhtiön Lehto Group Oyj:n lisäksi kahdeksan tytäryhtiötä. Työllistämme yhteensä n. 450 henkilöä ja vuoden 2015 liikevaihtomme oli 276 milj. euroa.