Etusivu » Tiedotteet » Energia » Kirjoita joutsenet lentoon -kirjoituskilpailua tuomaroivat runoilija Heli Laaksonen ja tietokirjailija Kaarina Davis

Elenia

Julkaistu: 05.06.2015 klo 10:38
Julkaisija: Elenia

BirdLife Suomi ja sähköverkkoyhtiö Elenia järjestävät joutsenaiheisen kirjoituskilpailun. Kirjoita joutsenet lentoon -kilpailuun voi lähettää kirjoituksia syyskuun loppuun saakka.

Laulujoutsenella on jo poikaset Etelä-Suomessa, mutta pohjoisessa haudonta jatkuu pitkälle kesäkuuhun. Kun kisa-aika päättyy, joutsenten syysmuutto on alkamassa.

”Toivomme kuulevamme, mitä tunteita, ajatuksia ja tarinoita kansallislintumme laulujoutsen suomalaisissa herättää”, kertoo Linnut-lehden päätoimittaja Jan Södersved BirdLife Suomesta.

Kilpailussa on kolme sarjaa erityyppisille kirjoittajille. Vapaamuotoinen teksti voi olla vaikka tarina, novelli, satu tai kannanotto. Runoille on oma sarjansa, ja lisäksi haetaan korkeintaan 160 merkin pituista twiittiä tai tekstiviestiä.

Joka sarjassa kolme parasta palkitaan lahjakortein. Lisäksi kunniamainintoina jaetaan kirjapalkintoja. Joutsenkirjoituksia tuomaroivat runoilija Heli Laaksonen, tietokirjailija Kaarina Davis sekä Jan Södersved BirdLife Suomesta ja viestintäjohtaja Heini Kuusela-Opas Eleniasta.

”Meille joutsenten suojelussa yhteistyö paikallisten asukkaiden kanssa on ensiarvoisen tärkeää. Joutsenten kotikulmilla asuvilla on varmasti joutsenten elämästä mukavia tarinoita, joita jakaa tämän kisan kautta”, sanoo Heini Kuusela-Opas.

Kirjoitusten viimeinen palautuspäivä on 30.9.2015 osoitteella joutsenkirjoitus@birdlife.fi. Tarkemmat ohjeet kisasta löytyvät osoitteista www.elenia.fi tai www.birdlife.fi.

Tule mukaan BirdLife Suomen ja Elenian joutsenaiheiseen kirjoituskilpailuun. Anna sanojen laulaa!

www.birdlife.fi/kirjoituskilpailu
www.elenia.fi

tiedottaja, Linnut-lehden päätoimittaja Jan Södersved, p. 040 5555 393 BirdLife Suomi ry
viestintäjohtaja Heini Kuusela-Opas, p. 040 5624335 Elenia Oy

Elenia Oy palvelee 415 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa sekä Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaalla. Huolehdimme sähköverkon toimivuudesta ja uudistamisesta, rakennamme sähköverkkoa ja -liittymiä kumppaniyhtiöittemme kanssa. Mittaamme asiakkaidemme sähkönkulutuksen ja toimitamme energiatiedot sähkönmyyjille. Lisäksi kehitämme tulevaisuuden sähköverkkoa uutta teknologiaa hyödyntäen. Toimimme ympäristöstä huolehtien ja edistämme Suomen sähkömarkkinoiden kehitystä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki