Etusivu » Tiedotteet » Energia » Fortumin sponsorointiohjelma sai nuorta energiaa

Fortumin sponsorointiohjelma sai nuorta energiaa

Julkaistu: 19.01.2009 klo 11:40
Julkaisija:

Team Forte on nuorista lupauksista koostuva ryhmä, jossa tällä hetkellä on mukana neljä urheilijaa. Tiimiläiset ovat tennispelaaja Micke Kontinen, 16, ratakelaaja Esa-Pekka Mattila, 19, alppihiihtäjä Johanna Tikkanen, 16 ja taitoluistelija Jenni Vähämaa, 16. Yhteistä ohjelmaan valituille urheilijoille on, että kaikilla on jo vahvaa näyttöä omassa lajissaan, mutta huipulle on vielä matkaa.

Tällä hetkellä Fortum toimii kunkin tiimiläisen pääsponsorina. Team Forten rahallinen tuki on kolmivuotinen ja lisäksi kullekin urheilijalle on määritelty kilpailukausikohtainen bonustavoite. Sponsorointiohjelman tuen avulla varmistetaan, että nuoret voivat keskittyä täysipainoisesti harjoitteluun, osallistua kansainvälisiin kilpailuihin sekä hankkia tarvitsemaansa valmennusta.

”On hienoa, kun ei tarvitse miettiä, voiko osallistua leireihin ja kuinka paljon aikaa voi investoida harjoitteluun. Minulle valinta Team Forteen tarjosi ainutlaatuisen yhteistyömahdollisuuden, josta olen ylpeä”, kertoo nuori taitoluistelija Jenni Vähämaa. Tällä kaudella loukkaantumiset ovat verottaneet Jennin kilpailumenestystä, mutta ensi kaudella hän ilmoittaa tavoitteekseen olla terve ja tuplasti paremmassa kunnossa.

Team Forte on uusi osa Fortumin sponsorointiohjelmaa. Aiemmin yhtiö on sponsoroinut näkyvästi huippu-urheilijoita, mutta nyt sponsoroinnin painopiste on kokenut nuorennusleikkauksen.”Haluamme olla mukana tukemassa nuoria, jotka ovat urallaan tilanteessa, jossa tarvitaan erityisesti taloudellista tukea. Osa tähän ohjelmaan valituista lajeista on meille vanhoja tuttuja, osa aivan uusia aluevaltauksia. Team Forte edustaa meille uuden sukupolven energiaa”, kertoo Susanna Serlachius-Pressler, Fortumin sponsoroinneista vastaava johtaja.

Fortum Oyj
konserniviestintä