Etusivu » Tiedotteet » Energia » Fortum Oyj:n hallituksen jäsenehdokkaat vuodelle 2009

Fortum Oyj:n hallituksen jäsenehdokkaat vuodelle 2009

Julkaistu: 02.02.2009 klo 12:43
Julkaisija:

Fortum Oyj:n yhtiökokous päätti 1.4.2008 asettaa kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajista koostuvan osakkeenomistajien nimitysvaliokunnan valmistelemaan hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle. Osakkeenomistajien nimitysvaliokunta on 2.2.2009 pidetyssä kokouksessa päättänyt ehdottaa Fortum Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle, joka on suunniteltu pidettävän 7.4.2009, että hallitus koostuu seitsemästä jäsenestä ja ehdottaa tulevaksi toimikaudeksi seuraavia hallituksen jäseniä:

Peter Fagernäs, puheenjohtajaksi
Matti Lehti, varapuheenjohtajaksi
Esko Aho, jäseneksi
Sari Baldauf, jäseneksi (uusi jäsen)
Ilona Ervasti-Vaintola, jäseneksi
Birgitta Johansson-Hedberg, jäseneksi
Christian Ramm-Schmidt, jäseneksi

Fortum Oyj:n osakkeenomistajien nimitysvaliokunta päätti esittää Fortum Oyj:n yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenille maksettavat palkkiot pysyvät samoina kuin vuonna 2008, ja ovat seuraavat:

Puheenjohtajalle  66 000 euroa/vuosi
Varapuheenjohtajalle 49 200 euroa/vuosi
Jäsenille 35 400 euroa/vuosi
Kokouspalkkioksi esitetään 600 euroa/kokous.

Kokouspalkkio maksetaan myös valiokuntien kokouksista, ja se maksetaan kaksinkertaisena Suomen ulkopuolella Euroopassa asuvalle hallituksen jäsenelle.

Lisäksi korvataan matkakulut yhtiön matkustussäännön mukaisesti.

Fortum Oyj
Maria Romantschuk

Pekka Timonen, Osakkeenomistajien nimitysvaliokunnan puheenjohtaja,

Jakelu:
www.fortum.fi

Liite: CV

Sari Baldauf
s. 1955, kauppatieteen maisteri.
Tekniikan kunniatohtori (Teknillinen korkeakoulu), ja kauppatieteiden kunniatohtori (Turun kauppakorkeakoulu) sekä London Business Schoolin kunniajäsen (Honorary Fellow).

Tärkeimmät samanaikaiset luottamustehtävät:
CapMan Oyj:n, F-Secure Oyj:n, Daimler AG:n, Hewlett-Packard Companyn ja Sanoma Oyj:n hallituksen jäsen. Elinkeinoelämän Valtuuskunnan ja Suomen Kulttuurirahaston hallituksen jäsen, Kansainvälisen lasten ja nuorten säätiön hallituksen varapuheenjohtaja, sekä Savonlinnan Oopperajuhlien hallituksen puheenjohtaja.

Merkittävimmät aiemmat tehtävät:
Nokia Oyj, yhtiön palveluksessa vuosina 1983 – 2005, useita johtotason tehtäviä, johtokunnan jäsen vuosina 1994 – 2005.