Etusivu » Tiedotteet » Energia » Energiayhtiö Adven tuottaa Nammon Vihtavuoren tehtaan tarvitseman ener-gian biopolttoaineilla

Adven Oy

Julkaistu: 12.06.2014 klo 10:58
Julkaisija: Adven Oy

Vihtavuori 12.6.2014 – Energiayhtiö Adven ja Nammo Vihtavuori Oy, solmivat jatkosopimuksen, jonka myötä yli 90 % tehtaan energiantarpeesta tuotetaan kotimaisilla polttoaineilla. Jatkossa energiaa tuotetaan mm. metsähakkeella ja puupelletillä, mikä vähentää huomattavasti energiantuotannon riippuvuutta fossiilisesta polttoaineesta.

Advenin ja Nammon kumppanuus on jatkunut jo vuodesta 1996.  Adven toimittaa höyryenergiaa asiakkaan tuotantoon noin 32GWh vuodessa, joka vastaa noin 2 200 omakotitalon vuosittaista energian tarvetta.

Siirtyessä kotimaisten polttoaineiden käyttöön Vihtavuoren tehtaan käyttövarmuus paranee, energiankäyttö tehostuu ja ympäristövaikutukset pienenevät. Advenin tavoitteena on jatkuvasti parantaa ja kehittää ympäristömyötäistä energiantuotantoa.

-      Solmittu yhteistyösopimus ja siihen liittyvä höyrylaitosinvestointi ovat tärkeä osa toimenpidesarjaa, jolla parannamme kannattavuuttamme. Muutos on merkittävä myös huoltovarmuuden näkökulmasta, koska tuontipolttoaineista siirrytään kotimaisiin polttoaineisiin, toteaa Nammo Vihtavuori Oy:n paikallisjohtaja Ilkka Heikkilä.

-      Advenilla on Suomessa merkittävä asema teollisuuden energiantuottajana, jota solmittu jatkosopimus Nammon kanssa vahvistaa. On ilo hyödyntää osaamistamme pitkäaikaisen asiakkaamme kanssa. Siirtyminen kotimaiseen polttoaineeseen takaa kilpailukykyisen energianhinnan nyt ja tulevaisuudessa, kertoo asiakkuusjohtaja Heikki Aarrejoki Advenilta.

Lisätiedot:

Adven Oy, Jari Ojala 050 4525664

Nammo Vihtavuori Oy, Ilkka Heikkilä 040 8669145

Adven yrityksenä

Adven on luotettavaa yrityskohtaista energiahuoltoa ja kaukolämpöä toimittava yritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan ja prosessoidaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, sekundäärienergian prosessointi, kaasu, sekä sähkö. Advenin liikevaihto vuonna 2013 oli 160 M€. www.adven.fi.